Svet

23.03.2022. 14:25

CNBC

Autor: Nova Ekonomija

Otvorena fabrika Tesla automobila u Nemačkoj

Foto: Pixabay

Svet

23.03.2022. 14:25

Ilon Mask je presedavao isporukom prvih Teslinih automobila nemačke proizvodnje, što je ujedno predstavljalo i zvanično otvaranje prvog Teslinog prozvodnog pogona u Evropi, budući da kompanija nastoji da ukloni pritisak sa svojih fabrika u SAD i Kini, prenosi CNBC.

Mask je istakao da je ovo sjajan dan za fabriku, opisujući otvaranje kao „još jedan korak u pravcu održive budućnosti“.

Nova fabrika Giga Berlin (Gigafactory Berlin-Brandenburg) se nalazi u Grinhajdeu, gradu uglja u Brandenburgu nedaleko od glavnog grada neačke.

Iako je nemački kancelar Olaf Šolc, koji je takođe prisustvovao događaju, pohvalio gigafabriku kao budućnost automobilske industrije, ona se suočila sa protivljenjem, dok je nekoliko aktivista za zaštitu životne sredine blokiralo ulaz kako bi izrazili svoju zabrinutost da će fabrika koristiti previše vode, ali i nezadovoljstvo zbog žrtvovanja drveća koje je posečeno kako bi se postrojenje izgradilo.

U punom kapacitetu berlinska fabrika bi proizvodila do pola miliona vozila godišnje, ali publikacija Auto Motor Und Sport u Nemačkoj izvestila je da Tesla planira proizvodnju od 2.000 vozila u prvih nekoliko nedelja serijske proizvodnje.

Nezavisni Teslin istraživač, Troj Teslajk, napisao je na Tviteru da se kompanija nada da će proizvodnja vozila dostići 1.000 vozila nedeljno u šest nedelja nakon početka komercijalne proizvodnje, a zatim i 5.000 nedeljno do kraja godine.

Tesla se bori da održi korak sa potražnjom jer navodno postoje duga kašnjenja za model Y i određene modele 3 u različitim delovima sveta budući da je prošle nedelje, kompanija morala privremeno da zatvori proizvodnju u svojoj fabrici u Šangaju zbog ponovnog pojavljivanja slučajeva koronavirusa u Kini.

Poslednjih kvartala Tesla kupcima iz Evrope izvozi automobile iz Kine, a potražnja za električnim vozilima je i dalje veoma visoka u Evropi i sada Tesla može da se osloni i na proizvodnju na kontinentu.

Za Tesline planove je od izuzetne važnosti da se globalno proširi nakon otvaranja treće gigafabrike u Šangaju krajem 2019. godine, a kompanije je takođe započeka proizvodnju modela Y u fabrici u Teksasu.

U novembru 2019, kada je Musk najavio planove za izgradnju fabrike automobila u Nemačkoj, pohvalio je nemački inženjering rekavši da svi znaju da je nemačko inženjerstvo izvanredno što je deo ratloga zašto je svoju gigafabriku locirao baš u Nemačkoj.

Nemačke vlasti dale su Tesli uslovno odobrenje za početak proizvodnje 4. marta, ali ova dozvola se očekivala nakon višemesečnih kašnjenja. Teslini planovi su bili da otpočne proizvodnju do početka leta 2021. godine, ali su pandemija koronavirusa, komplikacije u lancu snabdevanja i sukob sa ekolozima usporili napredak.

Analitičari Dojče banke su istakli da uticaj na lokalno vodosnabdevanje nastavlja da bude razlog zabrinutosti za budućnost fabrike zbog čega će Tesla morati da priloži dokaze o odgovarajućoj upotrebi vode i kontroli zagađenja vazduha kako bi zaista povećala obim rada.

„Izvori su ukazivali na to da bi kompanija mogla u potpunosti da iscrpi rezerve vode u regionu sa prvom fazom izgradnje postrojenja i da će joj trebati dodatne dozvole za ekstrakciju kako bi dalje proširila svoje kapacitete u budućnosti“, navodi se u saopštenju banke.

Kao takva, Tesla će navodno imati dovoljno zaliha da podrži početni cilj od 500.000 obima, ali može se suočiti sa dodatnim preprekama jer planira da proširi svaku od svojih gigafabrika na približno milion jedinica godišnje proizvodnje.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.