Kineski izvoz ispod predviđenog rasta
Izvoz Kine je značajno usporio, a uvoz je iznenađujuće opao u novembru, prenosi Rojters. Ovakvi rezultati su zabrinjavajući za drugu ekonomiju sveta, jer samo za nekoliko nedelja Donald Tramp preuzima vlast,...
U nedavno objavljenom izveštaju, Mozila fondacija tvrdi se da alati za transparentnost digitalnih oglasa, koje nude velike tehnološke kompanije, ne uspevaju da pruže dovoljno relevantnih podataka korisnicima, novinarima i zagovornicima privatnosti na internetu. Ovi alati je trebalo da omoguće nadzor i tako spreče potencijalne prevare i špirenje dezinformacija, ali su se pokazali kao neefikasni – pri čemu je platforma „X“ ocenjena kao najgora.
Transparentnost reklama može zvučati kao kontraintuitivan koncept za one koji nisu upoznati s njim.
Za razliku od televizijskih reklama, gde je sponzor uglavnom jasno naveden, digitalne reklame su često netransparentne – ne znate ko ih je platio, plasirao, u koju svrhu.
Nedostatak efikasnih alata za transparentnost otežava praćenje sumnjivih oglašivačkih praksi i prevara.
Izveštaj je nastao kao deo istraživanja koje su sproveli Mozilla i CheckFirst, kompanija koja razvija softverska rešenja za borbu protiv dezinformacija. U analizi je učestvovalo dvanaest alata za transparentnost reklama kreiranih od strane tehnoloških platformi kao što su X, TikTok, LinkedIn, Google Search i Meta.
Koristeći smernice Akta o digitalnim servisima (DSA) Evropske unije iz 2023. godine i unutrašnje smernice Mozille za biblioteke reklama, organizacije su pregledale repozitorijume reklama u pogledu dostupnosti javnosti, sadržaja reklama, detalja o platiocima i ciljanju korisnika.
Nijedan od analiziranih repozitorijuma nije dobio pozitivnu ocenu, a mnogi od njih su bili teško dostupni.
X se posebno istakao kao najgori u pogledu dostupnosti podataka i mogućnosti pretraživanja, ograničavajući pristup reklamama na jedan CSV fajl bez mogućnosti filtriranja ili sortiranja.
Ovi rezultati posebno zabrinjavaju u godini punoj izbornih tenzija, koja već sada budi strahove o namernim dezinformacionim kampanjama, ulozi veštačke inteligencije i uticaju lidera velikih tehnoloških kompanija na oglašavanje kandidata i svest birača.
Prošle godine, izvršni direktor X-a, Ilon Mask, najavio je povlačenje ranije politike platforme koja je zabranjivala političko oglašavanje, što je odmah izazvalo reakciju nadzornih tela.
Borba Jutjuba protiv blokiranja reklama širi se na mobilne uređaje
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Izvoz Kine je značajno usporio, a uvoz je iznenađujuće opao u novembru, prenosi Rojters. Ovakvi rezultati su zabrinjavajući za drugu ekonomiju sveta, jer samo za nekoliko nedelja Donald Tramp preuzima vlast,...
Ekonomija Sirije doživela je katastrofalan pad od 2010. godine kada je izbio građanski rat u toj zemlji, uz široko rasprostranjeno siromaštvo, kolaps valute i ozbiljnu kontrakciju u svim glavnim ekonomskim s...
Kompanija Agri Europe Cyprus potpisala je danas ugovor o kupovini akcija sa ciljem sticanja 7.674.285 akcija Hipotekarne banke A.D. Podgorica. Ovaj paket akcija predstavlja oko 74,9358% akcionarskog kapital...
Cene nafte danas su porasle nakon što je pad režima sirijskog predsednika Bašara el Asada uneo veću neizvesnost na Bliski istok. Prethodno je rast cena bio ograničen izgledima za slabiju tražnju za narednu g...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE