Vesti iz sveta

21.06.2021. 11:25

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Prazne učionice – propast jedne generacije

Sa školama koje su zatvorene 13 meseci, oko 77 odsto učenika Latinske Amerike biće ispod minimuma performansa za svoje godine, dok je taj procenat u 2018. iznosio 55 odsto, procenila je Svetska banka, piše Economist. Čak i a...

Pixabay

Sa školama koje su zatvorene 13 meseci, oko 77 odsto učenika Latinske Amerike biće, za svoj uzrast, ispod minimuma na testiranju znanja. Taj procenat je u 2018. godini iznosio 55 odsto, procenila je Svetska banka, a prenosi Economist.

Čak i ako izostaje samo deset meseci nastave, ta međunarodna institucija računa da je prosečan učenik mogao izgubiti protivvrednost od 24.000 dolara zarade tokom svog života.

Po prvi put u godinu i po dana mala grupa učenika krenuće u nekoliko škola u Meksiko Sitiju. Samo jedan deo škola se odlučio na otvaranje i samo polovina učenika dolaziće svaki dan. Ovo važi za 18 od 31 savezne država Meksika, dok su ostale škole zatvorene.  

Prolongorani izostanak iz škola, izazvan pandemijom, pogoršaće i onako loše obrazovne standarde u Latinskoj Americi.  

Međunarodni PISA test koji je održan 2018. godine među petnaestogodišnjacima pokazao je da su u čitanju, matematici i nauci, latinoamerički učenici u proseku zaostajali tri godine za vršnjacima iz bogatih zemlja. 

Škole su zatvorene skoro svuda u Latinskoj Americi u martu 2020. godine, i do sada je u većem delu tako i ostalo. Škole su otvorene samo u šest manjih država. 

Početkom godine, Argentina i Kolumbija počele su da otvaraju škole, da bih kasnije zatvorili zbog drugog talasa pandemije. 

Mnoge škole u regionu Latinske Amrike uložile su napore da organizuju školu onlajn, ali značajna manjina škola nema dobar pristup internetu za odvijanje nastave tim putem. 

Dok kod petine najbogatijih 98 odsto njih ima internet kod kuće, samo 48 odsto najsiromašnijih ima pristup internetu. 

Mnoge vlade u tom regionu koriste tradicionalne kanale komunikacije, kao što je televizija, radio, štampa. Meksiko je ovim putem ponudio učenje na daljinu za 25 miliona učenika. 

To nije zamena za učenje „licem u lice“.

„Ne uče sva deca istim tempom. Đaci ne mogu da se postavljaju pitanja, niti da dobiju povratnu informaciju kao u učionici„, rekao je Marko Fernandez, ekspert za obrazovanje sa univerziteta u Meksiku.  

Pored gubitka u obrazovanju, zatvaranje učionica je donelo i veliki broj ispisa iz škola. 

U ​​mnogim drugim zemljama škole su otvorene pre nekoliko meseci, uz socijalno distanciranje, testiranje i temeljno čišćenje.

Idejom otvaranja nisu bili oduševljeni ni roditelji ni sindikati.

Mislimo da ne postoje uslovi za masovni povratak u škole u Meksiku, dok se većina ljudi ne vakciniše, rekao je Luis Solis iz Uduženja roditelja. 

Kada je gradonačelnik Buenos Ajresa pokušao da ponovo otvori škole u martu suprotstavili su mu se i sindikati i vlada.

Emanuela Di Gropelo iz Svetske banke poručila je da države treba da ulože značajan napor da otvore škole. „Nismo tamo gde bi trebalo da budemo“, kazala je ona. 

Nadoknađivanje gradiva biće ogroman izazov. Škole će morati da procene nivo svakog učenika, potrebna će biti dopunska nastava, nastava subotom, duži časovi, a za sve to će biti potreban i novac i trud. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.