Svet

02.06.2022. 16:20

Rojters

Autor: Nova Ekonomija

Prelazak na električne automobile znači otkaz za 70.000 radnika u Italiji

Foto: Pixabay

Svet

02.06.2022. 16:20

Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo koje doprinosi smanjenju emisija CO2 (ugljen-dioksida) za koje je odgovorna automobilska industrija, kažu u Udruženju italijanskih proizvođača automobila (ANFIA), prenosii Rojters. 

Upozoravaju da bi elektro mobilnost u Italiji mogla da ugrozi više od 70.000 radnih mesta.

I druge tehnologije mogle bi pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve, istovremeno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mesta u Italiji. Mislim na realno moguć doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika“, izjavio je predsednik ANFIA-e Paolo Skudieri.

On kaže da italijanska automobilska industrija već mnogo sredstava ulaže u pogon na vodonik.

Kako dodaje, biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korišćenje modifikovanih motora sa unutarnjim sagorevanjem, umesto prelaza na komercijalna električna vozila koja koriste baterije koja je poznata i kao BEV (battery electric vehicle) tehnologija.

Fijatu 48 miliona evra za proizvodnju električnih automobila
Proizvodnja električnih automobila i dalje najskuplja u Evropi

Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi prema njegovom mišljenju oko 73.000 radnih mesta u Italiji u idućim godinama.

Nasuprot tome, kako dodaje, industrija elektro-mobilnosti bi otvorila tek 6.000 novih radnih mesta.

Skudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno njih 2.200, moglo bi da „stavi ključ u bravu“ jer još nisu ni počeli da se prebacuju na električnu tehnologiju.

Šta sve znamo o projektu za iskopavanje litijuma u dolini Jadra?
BMW: ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA JE DOVOLJAN DOMET OD 600 KILOMETARA

Evropska komisija inače je predložila smanjenje emisje CO2 iz autoindustrije na nulti nivo do 2035, a u okviru toga predviđa se onemogućavanje prodaje novih vozila na fosilna goriva.

O tom predlogu idućeg sledeće nedelje, trebalo bi raspravlja i Evropski parlament, koji za sada, nema većiski stav u vezi sa tim pitanjima.

„Važan će biti svaki glas, a moja je želja da naši zastupnici u Evropskom parlamentu pri glasanju vode računa i o interesu svoje zemlje“, rekao je Skudieri.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.