Svet

18.01.2022. 11:13

Euractiv

Autor: Nova Ekonomija

Promet automobila u Evropi dodatno opao 2021. godine

Na evropskom tržištu automobila prošle godine je zabeležen novi pad prodaje od 2,4 odsto, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), prenosi Euractiv. Kako se navodi, nedostatak kompjutersk...

Foto: Pixabay

Svet

18.01.2022. 11:13

Na evropskom tržištu automobila prošle godine je zabeležen novi pad prodaje od 2,4 odsto, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), prenosi Euractiv. Kako se navodi, nedostatak kompjuterskih čipova – poluprovodnika, koji se koriste u proizvodnji automobila, bio je glavni razlog zastoja u automobilskoj industriji tokom 2021. godine.

Registracija novih putničkih automobila na nivou Evropske unije pala je za 2,4 odsto tokom u 2021. godine, na 9,7 miliona vozila, što najmanji ukupan broj novih prodatih automobila od 1990. godine.

Pretprošle, 2020. godine, taj pad je bio 24 odsto i tada je prodato 3,3 miliona manje automobila nego 2019. godine.

Kako se dodaje, kratkoročne prognoze nisu dobre, pa će se situacija zadržati i u prvoj polovini 2022. godine, ocenjuju u konsultantnskoj kompaniji Alik Partners.

Situacija bi trebalo da se poboljša sredinom godine, ali to ne znači da se neće pojaviti drugi problemi u vezi sa snabdevanjem, kao i u vezi sa nedostatkom radne snage.

Nedostatak čipova je kako se ocenjuje posledica pandemije, jer su njihovi proizvođači imali problem sa distribucijom, oboljevanjem svojih radnika, problemima u vezi sa snabdevanjem kao i povećanom tražnjom za elektronskom opremom u svetu.

Izaberite odličan polovni auto uz ove savete
Osetan rast cena polovnih automobila, očekuju se dalja poskupljenja

Tržišta Francuske, Italije i Španije, kako se dodaje, zabeležila su skroman rast prodaje automobila, ali je pad od deset odsto koji je zabeležen u Nemačkoj uticao na celo EU tržište.

Nemačko tržište automobila je najveće u Evropi, jer se na njemu proda četvrtina automobila napravljenih u EU. Prošle godine u toj zemlji prodato je preko 2,6 miliona automobila.

Analitičari kompanije Inovev ocenjuju da se na evropsko tržište odrazilo poskupljenje automobila, kao praksa da kupci odlažu kupovinu novog vozila, zbog eventualne kupovine novog električnog autmobila.

Od evropskih proizvođača, Folksvagen je zadržao prvo mesto, sa padom prodaje od 4,8 odsto na 1,4 miliona vozila i smanjenim tržišnim udelom od 25 odsto.

Stellantis, koji čine Fijat (uključujući i fabriku u Kragujevcu), Pežo i Citroen, pretrpeo je manji pad od dva odsto, na 2,1 milion prodatih automobila, ali se njegov tržišni udeo u EU povećao na 21 odsto.

Proizvodnja automobila u Rumuniji sve bliža novom rekordu
Proizvodnja električnih automobila i dalje najskuplja u Evropi

Grupa Renault zabeležila je pad od deset odsto. Pad prodaje njenih modela bio je 16 odsto, dok je porasla prodaja Dačije i sportskih brendova Alpina. Udeo te kopmpanije na EU tržištu bio je desest odsto.

Nemački BMW zabeležio je rast prodaje od 1,5 odsto, ali je Dajmler, koji je vlasnik brendova Mercedes i Smart, zabeležio pad od 12,4 odsto.

Korejski Hjundai, koji proizvodi i Kia automobile učvrstio je svoju četvrtu poziciju na nivou EU, sa rastom prodaje od 18,4 odsto (preko 828.000 vozila). Tržišni udeo te kompanije u EU je porastao na 8,5 odsto.

Na drugim stranama sveta, kinesko tržište automobila beležilo je rast od 4,4 odsto, a tržište u Sjedinjenim Državama 3,7 odsto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.