Svet

18.05.2022. 12:02

Dnevnik.bg

Autor: Nova Ekonomija

Renault Grupa, nova korporativna žrtva sukoba u Ukrajini

Foto: Pixabay

Svet

18.05.2022. 12:02

Renault Grupa, poznati francuski proizvođač automobila, odobrila je Rusiji da preuzme njene fabrike u toj zemlji sa 45.000 radnika, prenosi Dnevnik.bg. Gradonačelnik Moskve, koji je zvanično preuzeo jednu od fabrika te kompanije najavio je da će ona ponovo proizvoditi Moskviče, marku automobila iz vremena Sovjetskog Saveza.

„Odlučio sam da će fabrika biti u državnom vlasništvu, kao i da će se u njoj ponovo praviti Moskviči“, poručio je gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin iz fabrike Dacia automobila koju je preuzeo.

Poznati Moskviči u Rusiji su prestali da se proizvode 2001. nakon 70 godina, a danas se još 200.000 takvih automobila vozi ruskim putevima. 

Odšteta koju je Renault Grupa dobila za imovinu u Riusiji, inače vrednu dve milijarde evra, kako se procenjuje, verovatno je simbolična.

Rusija je za Renault Group, kako se podseća, najveće tržište, odmah posle Francuske.  Samo prošle godine u Rusji je prodato pola miliona Renaultovih automobila, što predstavlja petinu proizvvodnje te kompanije.

Ipak, ta kompanija je pod pritiskom zapadnih sankcija, morala da obustavi svoju proizvodnju u Rusiji tokom marta, kada je i počeom rat u Ukrajini zbog kod su Rusiji uvedene sankcije.

Velike Renaultove fabrikeu Rusiji, uključujući Avtovaz, koji proizvodi brodove, počele su i ranije tokom februara da zaustavljaju proizvodnju jer su evropski dobavljači prestali da im šalju komponente.

JPMorgan: Rusku ekonomiju čeka kolaps sličan onom iz 1998. godine
Ko je sve otišao iz Rusije?
Visoka inflacija veći rizik od eventualnog sukoba Rusije i Ukrajine

Takođe, zbog sankcija Renault nije mogao da proda svoje pogone u Rusiji drugom zapadnom proizvođaču automobila.

Tako je Rusiji i Moskvi ostavio svu svoju imovinu u Rusiji, uključujući i fabrike u kojima se sklapaju automobili Lada i Dacia.

Kako se ocenjuje, za kompaniju je kratkoročno dobro da se reši tereta, jer je preskupo da plaća radnike koji se nalaze na plaćenom odsustvu. Međutim, srednjoročno to nije dobro jer je Rusija bila drugo najveće tržište Renaulta nakon Francuske.

Taj posao, kako se ocenjuje, možda nije dobar ni za rusku državu, kao ni za njenu prestonicu, Moskvu, ako se ne pokrene proizvodnja.

Problem će bit nabavka komponenti za sklapanje automobila, formiranje nova uprava, kao i da se zaposle inženjeri.

Kako se ocenjuje, vrlo je verovatno će Renaultove fabrike u Rusiji, uključujući i Avtovazove i dalje biti onesposobljene za rad zbog sankcija.

U ugovoru o prenosu imovine, Renault je zadržao opciju otkupa svojih udela u Avtovazu, u sledećih šest godina, a zauvek se odrekao svih deonica Renaulta u Rusiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.