Svet

13.06.2024. 13:16

The Register

Autor: Nova Ekonomija

Studija otkriva: Četvrtina šefova želi da povratak u kancelariju natera zaposlene da daju otkaz

Foto: Pixabay

Svet

13.06.2024. 13:16

Nova studija pokazuje ono što su mnogi sumnjali: povratak u kancelariju je skriveni način za otpuštanje zaposlenih, a post-kovid radna kultura čini sve nesrećnim. HR softverska firma BambooHR sprovela je anketu sa više od 1.500 zaposlenih, od kojih trećina radi u HR sektoru. Rezultati pokazuju da je povratak u kancelariju bio neuspeh, a jedan podatak se posebno izdvaja – četvrtina rukovodilaca i petina HR profesionalaca je želela da povratak u kancelariju dovede do toga da zaposleni daju otkaz.

Više od trećine ispitanika na rukovodećim pozicijama veruje da su njihovi poslodavci sproveli otpuštanja u poslednjih 12 meseci zbog nedovoljnog broja zaposlenih koji su dali otkaz u znak protesta protiv povratka u kancelariju. Gotovo isti broj ispitanika smatra da su njihovi nadređeni želeli zaposlene nazad u kancelariji kako bi ih bolje kontrolisali.

Konačan rezultat je rast nove kancelarijske kulture, koja je još performativnija, sumnjičavija i razjedinjenija nego pre pandemije.

Većina zaposlenih, bilo da rade na daljinu ili u kancelariji, osećaju potrebu da demonstriraju produktivnost, što za više od trećine zaposlenih znači da ih vide kako se druže i kreću po kancelariji. Čak 42 procenta zaposlenih izjavili su da dolaze na posao samo da bi ih šefovi videli, piše The Register.

Zaposleni na daljinu i oni u kancelariji izveštavaju da provode oko dva sata dnevno ne radeći. Oni u kancelariji verovatno tih deset sati nedeljno provode pokušavajući da izgledaju zauzeto. Van kancelarije, zaposleni osećaju potrebu da budu stalno dostupni, nikada ne isključujući status „zelenog svetla“, što podaci sugerišu kao „efekat zelenog statusa“.

„Nepoverljive i performativne kulture koje neke kompanije razvijaju štetne su za rast donje linije“, rekla je Aníta Grantam, dodajući da su politike povratka u kancelariju u redu, ali ne ako ne uzimaju u obzir individualne potrebe zaposlenih.

Ključ uspeha, bilo da zaposleni ostanu na daljinu, vraćaju se u kancelariju ili rade hibridno, je otvorena kultura koja sluša zaposlene i ne upravlja mikromenadžerski, predložila je Grantam.

„Mentalni i emocionalni tereti s kojima se radnici danas suočavaju su stvarni, a kompanije koje traže povratne informacije od zaposlenih sa namerom da slušaju i unapređuju su one koje će pobediti“, zaključila je ona.

RZS: Broj zaposlenih veći za 2,2 odsto u 2023. godini

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.