Svet

12.11.2021. 10:34

Zerohedge

Autor: Nova Ekonomija

U SAD nedostaje 80.000 kamiondžija

U Sjedinjenim Državama nedostaje 80.000 kamiondžija prenosi portal Zerohedge. Na to su najviše uticali poremećaji u lancima snabdevanja koji funkcionišu u lukama, pa dolazi do nestašica i inflacije. U državi Teksas vozačima ...

Foto: Pixabay

Svet

12.11.2021. 10:34

U Sjedinjenim Državama nedostaje 80.000 kamiondžija prenosi portal Zerohedge. Na to su najviše uticali poremećaji u lancima snabdevanja koji funkcionišu u lukama, pa dolazi do nestašica i inflacije. U državi Teksas vozačima kamiona nudi se plata i do 14 hiljada dolara nedeljno.

Kmiondžije u toj zemlji inače prevoze neverovatnih 72 odsto ukupnog tereta i čine šest odsto ukupne radne snage sa punim radnim vremenom. Bob Kostelo iz Američkog udruženja transportera (ATA), napomenuo je da je pre pandemije u SAD nedostajalo „svega“ oko 20 hiljada kamiondžija.

Prema njegovim rečima ta industrija u SAD ove decenije morala bi da zaposli preko milion vozača kako bi zamenila staru radnu snagu.

Kostelo je rekao da nekoliko faktora doprinosi nedostatku vozača: starost vozača, pandemija, testiranje na droge, plata, starosna ograničenja (komercijalni vozači ne smeju da budu mlađi od 21 godinu), problemi na konkursima za posao, kao i problemi u vezi sa infrastrukturom.

Država daje 200 miliona dinara za otpis duga Srbija Voza

Kostelo je naglasio da za problem u vezi sa nedostatkom vozača u SAD ne postoji jednistveno rešenje, upravo zbog velikog broja uzroka koji na njih utiču. Ipak, naglasio je da je jedno od bitnih rešenja povećanje plate vozačima kamiona.

Dobra vest za autoprevoznike u SAD trenutno je kako se dodaje povećanje zahteva za dobijanje komercijalnih vozačkih dozvola u toj zemlji. Čekanje za polaganje vozačkog ispita sada je znatno duže i umesto četiri, sada je 12 nedelja.

Među novim kamiondžijama ima i bivših taksista i vozača ubera koji su zbog pandemije ostali bez posla. U državi Teksas uvedena je posebna mera za polaganje vozačkih ispita, upravo zbog problema u snabdevanju robom, pa službenici rade i po šest dana u nedelji.

O svemu tome najbočlje govore plate koje se u Teksasu nude kamiondžijama i kreću se čak do 14.000 dolara nedeljno. Neke kompanije već razmišljaju i o automatizaciji vožnje kamiona.

Prodaje se firma ZGOP, koja gradi železnicu do Mađarske
Poksupeli transport, struja, restorani, hoteli

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.