Američka telekomunikaciona kompanija Verajzon (Verison) završila je posao vredan 4,5 milijardi dolara za preuzimanje internet poslovanje Jahua kojim se predviđa uvođenje novog rukovodećeg tima u nastojanju da poveća prihod od oglašivača u jednom od najpoznatijih internet brendova.
Današnjim zaključivanjem prodaje Jahua, završava se 21-godišnje postojanje te kompanije na berzi.
Time se takođe završava petogodišnje vođstvo generalne direktorke Jahua Marise Majer, koja se neće priključiti Verajzonu.
Ona napušta Jahu s paketom nadoknade od 127 miliona dolara, uključujući isplatu otpremnine i deonice kompanije, što će dobiti po potpunom okončanju posla preuzimanja.
Jahuov mejl i druge digitalne usluge kao što su sport, finansije i vesti će voditi Tim Armstrong koji je vodio AOL. Armstrong će sada biti generalni direktor nove Verajzonove ćerke firme nazvane Oath, u kojoj će biti Jahu i razne usluge AOL-a.
Verajzon ne dobija udeo Jahua u dve azijske internet kompanije Alibaba Grup i Jahu Japan. Taj udeo ulazi u okvir novoformirane kompanije nazvane Altaba, koja će takođe naslediti Jahuovih osam milijardi dolara u novcu i bilo koja isplate koje će možda morati da daju po tužbama raznih deoničara protiv Jahua uoči prodaje.
Deonicama Altabe će početi da se trguje na berzi iduće nedelje, a deonicama Jahua će se poslednji put trgovati u petak.
Verajzon, največi američki provajder bežičnih komunikacija, računa na kombinaciji Jahua i AOL-a da izgradi alternativu na rapidno rastućem tržištu digitalnog marketinga kojim sada dominiraju Gugl i Fejsbuk.
Jahu je nekada bio jedna od vodećih internet kompanija, ali poslednjih godina pod pritiskom konkurencije gubi položaj tržištu.
Prihodi Jahua od reklama su bili u padu tokom većeg dela protekle decenije.