Kompanija Adacta, vodeći regionalni integrator poslovnih softverskih rešenja, predstavila je danas rezultate poslovanja u protekloj godini i najavila ambiciozne planove za dalji nastavak rasta i generisanja novih vrednosti korisnicima ERP, CRM i BI rešenja u Srbiji.
Kao kuća poslovnog softvera koja razvija sopstvene informacione sisteme za industriju osiguranja i implementira specijalizovana rešenja za upravljanje resursima preduzeća (ERP), upravljanje odnosima sa klijentima (CRM) i poslovnu analitiku (BI) – Adacta je u 2015. u Srbiji povećala broj zaposlenih za 25% i ostvarila rast prihoda od preko 30% u odnosu na prethodnu godinu.
Grupacija Adacta je najveći regionalni MS Dynamics partner u jugoistočnoj Evropi i u Srbiji trenutno zapošljava pedeset ljudi. Uz iskustvo i bogatu ponudu specijalizovanih poslovnih IT rešenja za rastuće privredne sektore, veličina i stručnost zaposlenih su najveći potencijal i glavna konkurentska prednost Adacte na tržištu.
„Aktuelni statistički podaci i naši rezultati potvrđuju isto, da i dalje postoji velika potreba kompanija u Srbiji za podizanjem sopstvenih kapaciteta i konkurentnosti, uporedo sa činjenicom da oblast implementacije poslovnih softverskih rešenja u Srbiji generiše nova radna mesta“, izjavio je Matjaž Fajfar, rukovodilac kompanije Adacta u Srbiji, i dodao:
„Ova podudarnost posebno je izražena u sektorima privrede sa najvećim razvojnim potencijalom, u kojima Adacta upravo i realizuje najveći broj svojih projekata i implementacija“.
Osim u finansijskom sektoru, posebno sektoru osiguranja, Adacta najviše projekata realizuje u sektorima motornih vozila i opreme za motorna vozila, proizvodnje nameštaja, farmaciji, kao i sektoru softvera i usluga.
Neki od referentnih projekata realizovani su, između ostalih, u kompanijama Forma Ideale, Farmalogist, Ferdinand Bilstein, Nordeus i drugima.
„Cilj nam je da nastavimo u istom duhu, da maksimalno podižemo kapacitet i efikasnost firmi i privrede u Srbiji i, naravno, da zaposlimo što više stručnjaka. Sigurni smo da je u domenu implementacije poslovnih ERP, CRM i BI rešenja potencijal veliki“, zaključio je rukovodilac Adacte.
Inače, rezultatim aktuelne, 19. godišnje ankete koju je PwC sproveo među generalnim direktorima u svetu, a koja je obuhvatila i direktore iz Srbije, pokazuju da su kompanije promenile način na koji koriste tehnologije sa ciljem da procene odnosno ispune očekivanja kupaca i interesnih strana. Čak 62% direktora iz Srbije koji su uzeli učešće u anketi na prvom mestu ističe podatke i analizu podataka (BI) i sisteme za upravljanje odnosima sa kupcima (CRM), kao tehnologije koje generišu najveći prinos od interakcije sa zainteresovanim stranama.
Planovi Adacte za aktuelnu godinu usmereni su upravo na sveobuhvatnu ponudu rešenja za upravljanje odnosima sa klijentima i poslovnu inteligenciju (CRM i BI), kao i ponudu sopstvenog rešenja AdInsure, specijalizovanog za industriju osiguranja.
Adacta će nastaviti da najbolje prakse implementacija u okviru grupe primenjuje i u nizu rastućih grana privrede u Srbiji: bankarstvu, energetici, farmaciji, proizvodnji i komunalnim uslugama. Tome će uveliko doprineti i povezivanje biznisa na nivou regiona kojim su ostvareni preduslovi za deljenje kumuliranog znanja i iskustava iz različitih Adactinih kompanija-članica u regionu, što će obezbediti kvalitetnije usluge za krajnje korisnike.
„AdInsureCRM rešenje je trenutno najaktuelniji alat u industriji osiguranja za informaciono povezivanje i sinergetsko vođenje prodaje, marketinga i usluga za klijente, na način na koji se to radi i na razvijenim tržištima“, objasnio je Ivan Đolić, direktor prodaje u kompaniji Adacta Srbija.
„AdInsure informacioni sistem uvršten je u vodeća globalna rešenja u ovoj industriji, i kod nas ga koriste renomirane osiguravajuće kuće – DDOR Novi Sad i Triglav Grupa. Uz desetak postojećih referenci u regionu, trenutno su u toku i šire implementacije ovog sistema u dve od deset najvećih osiguravajućih kompanija u Rusiji i Generali osiguranju u Rumuniji“, istakao je Đolić.
Sa očekivanim trendom nastavka rasta prihoda, kao i udela na ERP, CRM i BI segmentu tržišta u Srbiji, jedna od glavnih inicijativa koju Adacta najavljuje za 2016. godinu je pokretanje Razvojnog centra u Beogradu. Sa ovim projektom u povoju, kompanija računa na dodatno angažovanje i stvaranje kvalitetnih stručnjaka u Srbiji koji su izuzetno konkurentni na domaćem i globalnom tržištu.
Prema aktuelnim podacima iz 2015, u Srbiji postoji veliki tržišni potencijal u domenu implementacije IT rešenja iz ERP i CRM kategorije. Statistički presek otkriva da tek 10,8% kompanija iz Srbije koristi ERP sisteme, među kojima trećina velikih organizacija (30,6%) i tek petina srednjih (21,0%), dok se upotreba CRM sistema svodi na ukupno 15,6% kompanija.