Agencija za privredne registre (APR) saopštila je da je pustila u rad aplikaciju za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja za 2022. godinu
Kako se navodi u saopštenjum, aplikacija je dostupna na portalu sa eUslugama, kome se pristupa preko Sistema za centralizovano prijavljivanje korisnika, u okviru Posebnog informacionog sistema Agencije (PIS Agencije).
Na internet stranici Agencije su ažurirani tekstovi za sve vrste zahteva putem kojih se mogu dostaviti finansijski izveštaji, korisnička uputstva , kao i tehnička uputstva za korišćenje.
Objašnjeno je i potpisivanje zahteva kvalifikovaim elektronskim potpisom ili sertifikatom u klaudu (cloud) i uputstvo za plaćanje naknade.
Istovremeno, dostupne su i informacije u vezi zakonskih rokova za njihovo dostavljanje, naknada za obradu i objavljivanje zahteva, obima finansijskog izveštaja i pravilima njihove računsko-logičke kontrole, načina razvrstavanja pravnih lica i preduzetnika, odnosno ekonomskih celina, primeni računovodstvene regulative i načinu utvrđivanja obaveze revizije i dostavljanja propisane dokumentacije.
Najznačajnije novine u sastavljanju i dostavljanju finansijskih izveštaja:
Pružaoci računovodstvenih usluga moraju da budu upisani u registar. U suprotnom APR finansijski izveštaj neće obraditi i javno objaviti;
Potpisivanje zahteva i dokumentacije sa više kvalifikovanih elektronskih potpisa, u slučajevima kada je zakonski zastupnik ograničen supotpisom;
Obaveza potpisivanja zahteva i dokumentacije, putem besplatne aplikacije Agencije za potpisivanje elektronskih dokumenata (NexU APR aplikacija) ili aplikacije koje obezbeđuju potpis u klaudu.
Novi korisnici koji do sada nisu imali naloge na sistemu Agencije, treba da registruju svoje korisničke naloge na Portalu za elektronsku identifikaciju (eID.gov.rs).
„Po registraciji, prijavljuju se na portal APR-a putem naloga sa Portala eID.gov.rs. Postojeći korisnici mogu da koriste stare naloge kreirane u sistemu APR najkasnije do 1. juna 2023. godine. Nakon toga, pristup aplikaciji za sastavljanje i dostavljanje izveštaja odnosno dokumentacije biće dostupno isključivo sa nalogom registrovanim na Portalu eID.gov.rs“.
Pre sastavljanja i dostavljanja zahteva, obveznici obavezno treba da provere ažurnost podataka u Evidenciji obveznika, a preduzetnike koji su u 2022. godini počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva treba da se prijave u tu evidenciju.
Preduzetnici koji se već nalaze u Evidenciji obveznika ne treba ponovo da se prijavljuju, dodaje se u saopštenju.
APR objavio novi cenovnik za registraciju preduzeća od 1. januara