Vesti iz zemlje

27.10.2023. 13:58

Autor: Katarina Baletić

Autobus koji je jutros izgoreo star je deset godina, sinoć prošao tehnički pregled

Izgoreo GSP autobus na Brankovom mostu Foto: Nova ekonomija

Jutros se na Brankovom mostu zapalio autobus javnog gradskog prevoza na liniji 704. U pitanju je Ikarbusov zglobni dizel autobus, star deset godina, kažu za Novu ekonomiju u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP).

Autobus je sinoć prošao procedure redovnog pregleda tehničke ispravnosti i jutros je regularno pušten u saobraćaj, navodi se u odgovoru.

Dodaje se da je vozač odmah zaustavio vozilo kada je došlo do samozapaljenja u zadnjem delu autobusa, kako bi ga putnici napustili.

Vozač je zatim upotrebio protivpožarne aparate, ali se nažalost vatra ipak brzo proširila.

„Zahvaljujući pribranosti i brzoj reakciji vozača, niko od putnika nije povređen“, piše u odgovoru.

Vozilo na kojem je načinjena velika materijalna šteta dizalicom je odneto sa mosta i biće prebačeno u garažu gde će se obaviti detaljna analiza uzroka koji su doveli do samozapaljenja, navodi GSP.

Koliko su stari gradski autobusi?

Prosečna starost autobusa u voznom parku GSP-a 2022. godine bila je 7,7 godina. To znači da su autobusi u proseku „mlađi“ nego prethodnih godina.

Statistika objavljena na sajtu GSP pokazuje da je prosečna starost autobusa 2018. godine 10,2 godina, 2019. godine 7,6 godina, 2020. godine 8 godina, a 2021. godine 8,8 godina.

Međutim, u ovih pet godina, smanjio se broj autobusa javnog prevoza. U voznom parku je 2018. godine bilo 1.106 autobusa, a 2022. godine 842 autobusa.

U prvih šest meseci broj autobusa je bio 833, a od ovog broja tehnički ispravnih autobusa je bilo 669.

Odnos tehnički ispravnih autobusa u odnosu na ukupni broj autobusa veći je u prvom polugođu ove godine za 4,4 odsto u odnosu na isti period 2022. godine.

Povećanje tehnički ispravnih autobusa posledica je nabavke sto novih vozila na CNG, navodi se u finansijskom izveštaju GSP za prvih šest meseci ove godine.

GSP je u prvom polugodištu 2023. godine poslovao sa neto gubitkom od 1,1 milijardi dinara (9,5 miliona evra).

U finansijskom izveštaju se navodi da je preduzeće i dalje suočeno sa problemom nelikvidnosti, pre svega zbog dugovanja na osnovu kredita, prema dobavljačima, komunalnim preduzećima, kao i po osnovu jubilarnog broja godina staža.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.