
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Jutros se na Brankovom mostu zapalio autobus javnog gradskog prevoza na liniji 704. U pitanju je Ikarbusov zglobni dizel autobus, star deset godina, kažu za Novu ekonomiju u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP).
Autobus je sinoć prošao procedure redovnog pregleda tehničke ispravnosti i jutros je regularno pušten u saobraćaj, navodi se u odgovoru.
Dodaje se da je vozač odmah zaustavio vozilo kada je došlo do samozapaljenja u zadnjem delu autobusa, kako bi ga putnici napustili.
Vozač je zatim upotrebio protivpožarne aparate, ali se nažalost vatra ipak brzo proširila.
„Zahvaljujući pribranosti i brzoj reakciji vozača, niko od putnika nije povređen“, piše u odgovoru.
Vozilo na kojem je načinjena velika materijalna šteta dizalicom je odneto sa mosta i biće prebačeno u garažu gde će se obaviti detaljna analiza uzroka koji su doveli do samozapaljenja, navodi GSP.
Prosečna starost autobusa u voznom parku GSP-a 2022. godine bila je 7,7 godina. To znači da su autobusi u proseku „mlađi“ nego prethodnih godina.
Statistika objavljena na sajtu GSP pokazuje da je prosečna starost autobusa 2018. godine 10,2 godina, 2019. godine 7,6 godina, 2020. godine 8 godina, a 2021. godine 8,8 godina.
Međutim, u ovih pet godina, smanjio se broj autobusa javnog prevoza. U voznom parku je 2018. godine bilo 1.106 autobusa, a 2022. godine 842 autobusa.
U prvih šest meseci broj autobusa je bio 833, a od ovog broja tehnički ispravnih autobusa je bilo 669.
Odnos tehnički ispravnih autobusa u odnosu na ukupni broj autobusa veći je u prvom polugođu ove godine za 4,4 odsto u odnosu na isti period 2022. godine.
Povećanje tehnički ispravnih autobusa posledica je nabavke sto novih vozila na CNG, navodi se u finansijskom izveštaju GSP za prvih šest meseci ove godine.
GSP je u prvom polugodištu 2023. godine poslovao sa neto gubitkom od 1,1 milijardi dinara (9,5 miliona evra).
U finansijskom izveštaju se navodi da je preduzeće i dalje suočeno sa problemom nelikvidnosti, pre svega zbog dugovanja na osnovu kredita, prema dobavljačima, komunalnim preduzećima, kao i po osnovu jubilarnog broja godina staža.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE