Srbija

21.04.2021. 13:46

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Biznis-recept za preživljavanje pandemije

Biznis ima veoma važnu ulogu u društvu i treba da iskoristi priliku da u pandemiji pomogne zdravstvenim radnicima u širenju svesti o vakcinaciji, prevenciji i razmišljanju o važnosti javnog zdravlja, neki su od zaključaka konf...

Foto: Nova ekonomija

Srbija

21.04.2021. 13:46

Biznis mora da iskoristi svoju ulogu u društvu i u pandemiji pomogne zdravstvenim radnicima – u širenju svesti o značaju vakcinacije, prevencije, javnog zdravlja uopšte, glavni je zaključak konferencije „Biznis = zdravlje“ koju je organizovao Fefa fakultet.

Firme koje su na vreme krenule da se pripremaju za nadolazeću pandemiji, još pre nego što je zvanično i proglašena, bile su u prednosti jer su, između ostalog ranije i nabavile zaštitna sredstva kojih ubrzo nije ni bilo na tržištu, objašnjava Zoran Petrović, predsednik izvršnog odbora Raiffeisen banka i UO AmCham.

„Pogotovo je bio problem nabavki maski, sećam se kamiona koji je zaglavljen na granici između Turske i Bugarske“.

Najveći izazov je bio obezbediti zdravlje zaposlenih, ali i klijenata u filijalama, kaže Petorović. U tome im je pre svega pomoglo što su gotovo 80 odsto zaposlenih u centrali poslali da rade od kuće.

Osim organizacije, značajnu ulogu igrala je i snalažljivost, prilagodljivost i entuzijazam zaposlenih koju je Petrović nazvao „budženje“.

„Kada radite za veće korporacije, što je veća korporacija, birokratije je veća i razvijenija i mnogo je korisno kad tu karakteristiku koju sam nazvao ‘budženjem’ ipak negde uspete da zadržite. Na kraju krajeva, ona vam je veoma značajna za neke druge oblasti, a to su inovacije i to nam je mnogo pomoglo“.

Međutim, u nekim firmama se hijerarhija pokazala kao presudna. U kompaniji Hisense International koja se bavi proizvodnjom električnih uređaja pokazalo se da u kolektivima u kojima je postojala stroža organizacija bilo i manje zaraženih, navodi potpredsednika ove firme Stanka Pejanović, koja je ujedno i članica upravnog odbora NALED-a i Srpske asocijacije menadžera.

Ona objašnjava da su, od centrale firme dobili uputstva kako bi trebalo da organizuju rad u pandemiji, tako da su bili na vreme spremni. 

Pejanović dodaje i da kompanija Hisense radila u skladu sa evropskim propisima, tako da su zaposlenima dodatno plaćali za rad od kuće, s obzirom na to da su koristili svoja sredstva.

„Ima nadoknada za rad od kuće, za njihove resurse koje oni troše, tako da je nama bio neki neutralan efekat ako vidimo recimo troškove prevoza na posao i poredimo ih sa tim što smo davali kao dodatak za rad od kuće,“ kaže ona.

Pejanović ističe da su u pojedinim mestima imali problem sa zaposlenima koji su se protivili nošenju zaštitne maske, tako da im je pomogla odluka države da one budu obavezne.

Da bi svoje zaposlene privolela da se vakcinišu, kompanija je odlučila da svakome ko donese potvrdu o vakcinaciji pokloni mali kućni uređaj.

Ana Govedarica, potpredsednica upravnog odbora Saveta stranih investitor (FIC) i generalna direktorka kompanije Roche, istakla je činjenicu da istraživanja pokazuju da je poverenje u biznis veoma poraslo u toku pandemije.

„Šta je sve biznis u stanju da uradi brzo, to je prosto neverovatno“, kaže Govedarica.

Ona veruje da je recept za prosperitet upravo stavljanje prioriteta na zdravlje, a da bi kompanije morale da učestvuju u transformaciji zdravstvenog sistema

„Biznis može da ponese celu prevenciju, a ne zdravstveni sistem“, zaključuje Govedarica.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.