Danas je počeo bojkot velikih trgovinskih lanaca u Srbiji, a i u ostatku regiona: U Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj. U Crnoj Gori i Hrvatskoj zvaničnici su odlučili da podrže bojkot uzrokovan visokim cenama, te je u Crnoj Gori akciju potrošača podržao i premijer Milojko Spajić i pozvao trgovce na korektan odnos sa kupcima, prenosi Euronews.
Premijer Hrvatske Andrej Plenković rekao je da je bojkot prodavnica važna i artikulisana poruka građana, koja će biti uzeta u obzir, prenosi NIN. Međutim, situacija u Srbiji i BiH čini se drugačijom.
Iako su neki zvaničnici u BiH takođe podržali bojkot, Jutarnji list prenosi da akcija, najavljena za danas, nije doživela veliki uspeh.
U Srbiji je na bojkot pozvalo Udruženje potrošača Efektiva, o čemu je Nova ekonomija već pisala. Međutim, većina marketa danas posluje normalno, a pijace i manje radnje, koje su preporučene kao alternativa za kupovinu, nemaju više posla nego inače.
Na Bajlonijevoj pijaci u Beogradu, trgovci za Novu ekonomiju kažu da „danas slabo ide posao“, ali da takođe zimi na pijacama nema mnogo ljudi. Neki od njih su čak rekli da danas ima manje posla nego inače.
Nekolicina potrošača na pijaci, kao glavni razlog kupovine u marketima, naveli su – pristupačnost i dostupnost – bez obzira na cene, na jednom mestu postoji sve, a marketi se u većini slučajeva nalaze u blizini njihovog doma.
Redakcija Nove ekonomije svedočila je situaciji na terenu. Trgovinski lanci Idea i Maxi, Lidl i Univereksport danas posluju praktično normalno. U vreme kada je naša redakcija posetila navedene markete, vidan broj potršača nalazio se unutra.
Pored toga, u ovim marketima, o čemu svedoče i mnoge objave na društvenim mrežama, juče je krenula lavina akcijskih cena. Na osnovu prikupljenih podataka sa terena i društvenih mreža, ove akcijske cene pokazale su se kao dobar odgovor na bojkot.
Barilla testenina je od juče glavna tema na društvenim mrežama, jer je cena ovog proizvoda u Maxi marketima, pala sa 261 na 100 dinara. Još neki popularni proizvodi, poput Nutele, Red Bulla, raznih čokolada, piva, pa i oni neophodni – krompir, higijenski ulošci, toalet papir, voće, pelene za bebe… nalaze se na popustima.
Iako je većina medija izveštavala i najavila bojkot potrošačkih cena, uključujući i Radio televiziju Srbije, čini se da se bojkotu nije odazvao veliki broj građana, kao u regionu – u Hrvatskoj je broj izdatih fiskalnih računa opao za 44 odsto prvog dana bojkota.
Visoke cene u Srbiji razlikuju se i u odnosu na Evropu i u odnosu na ostatak regiona. Tako prašak za veš poznatih proizvođača u Španiji košta (za veliko pakovanje) oko 10 evra, u Crnoj Gori 6-12 evra, a u Srbiji, na akcijskim cenama i preko 20 evra.
Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" danas je stigao četvrti širokotrupni avion erbas A330-200, koji ima vizuelni identitet specijalizovane izložbe EXPO 2027, saopštila je kompanija Er Srbija (AirSerbia).
...
Uprkos činjenici da žene u većem procentu završavaju gimnazije, fakultete i master studije, njihovo prisustvo u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i dalje je nedovoljno.Brojne...
Blokade saobraćaja i štrajkovi u Srbiji nanose zemlji veliku ekonomsku štetu i odvraćaju investitore, izjavio je danas premijer u ostavci Miloš Vučević."Imali smo najlošiji januar, u ne znam koliko posle...
Bruto devizne rezerve Narodne banke Srbije (NBS) su na kraju januara 2025. godine bile na nivou od nešto više od 29 milijardi evra. U odnosu na kraj decembra 2024. godine smanjene su za 276,1 milion evra, sa...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok