Broj korisnika društvene mreže TikTok u Srbiji porastao je čak tri puta u prethodnih godinu dana, pokazalo je istraživanje „Social Serbia 2021″ koje je sprovela agencija Pioniri. Istraživanje je pokazalo velike promene u korišćenju interneta i društvenih mreža.
Istraživanje donosi i odgovor na pitanje o kome se prethodnih meseci dosta diskutovalo da li Tik Tok zaista koriste samo „klinci“ ili je on ipak primamljiv i ostalim ljudima.
Facebook je, prvi put posle nekoliko godina, zabeležio rast broja korisnika i time prekinuo svoj višegodišnji trend pada.
Rezultati pokazuju i da su se nedavni bezbednosni problemi aplikacije WhatsApp negativno odrazili na njenu upotrebu kod domaćih korisnika.
S druge strane, broj korisnika Telegrama, aplikacije za dopisivanje koja je predstavljana kao najbolja alternativa WhatsAppu, je dupliran.
U proteklih godinu dana, informisanje građana o aktuelnim društveno-političkim temama postalo je naročito značajno, pa podaci pokazuju da se najčešće informišemo putem internet portala, društvenih mreža i televizije koju preferira nešto stariji deo populacije.
Iako je odavno ustaljeni format na globalu, podcast kod nas upravo doživljava ekspanziju, ali se više prate domaći nego strani sadržaji.
DOMAĆI BRENDOVI NEDOVOLJNO PRIPREMLJENI ZA TIK TOK GENERACIJUPoverenje koje korisnici mreža imaju u influensere je stabilno, poverenje u onlajn reklame sve veće. Istraživače je pozitivno iznenadilo da 65% korisnika neće odmah da preskoči video-oglas koji ga prekida u gledanju nekog sadržaja, ukoliko je on zanimljiv.
Prvo post-pandemijsko istraživanje Pionira sprovedeno je u saranji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research i prošireno je novim temama. Obuhvatilo je nešto mlađe ispitanike u odnosu na prethodna izdanja.
U istraživanju koje je sprovedeno onlajn učestvovala je domaća populacija starosti od 12 do 64 godine.
Na sledećem LINKU dostupni su i drugi nalazi istraživanja, kao i način da se dođe do detaljnijeg izveštaja i dublje demografske analize.