Ove godine beleži se drastičan pad vozarina u pomorskom transportu, posebno u trećem kvartalu, a cene kontejnerskog transporta na određenim prekookeanskim rutama približile su se onima pre koronavirusa, naveo je direktor prodaje u kompaniji cargo-partner Nebojša Đekić.
„Tamo gde su brodari tokom pandemije značajno, a po mom mišljenju i u mnogo slučajeva neopravdano podizali svoje cene, sada su prinuđeni da se u većoj meri odreknu svog profita“, kaže Đekić, navodi se u saopštenju te kompanije.
Prema njegovim rečima, bez obzira na aktuelna ekonomska i politička dešavanja u svetu, ipak su ponuda i tražnja te koje na kraju definišu cenu usluga i u ovoj industriji.
„Mnogi bi nevešto zaključili da će usled inflacije i rasta cene goriva poskupeti i pomorski transport, ali usled nedostatka tereta prevoznici svoje cene dodatno spuštaju, što implicira da će im zbog niže cene, a većih troškova, biti na raspolaganju sve manja dobit“, rekao je on.
Prošle godine došlo je do ubrzanja inflacije u Evropi, a najveći uzrok tome bili su problemi u lancima snabdevanja. Globalni trgovinski putevi su se izmenili, a cene transporta dostigle rekordan nivo.
„Pikovi su bili toliko visoki, da je cena kontejnerskog transporta skočila i više od tri puta u poređenju sa prepandemijskom ponudom. Deo tog novog troška platili su krajnji potrošači, a građani su se posle dužeg vremena susreli sa inflacijom“, podsetio je Đekić.
Nebojša Đekić, Cargo-partner Srbija: Moguće novo poskupljenje u pomorskom transportu
Osim pomorskog transporta i cene drumskog prevoza u Evropi pokazuju blagu tendenciju opadanja, nakon što su u trećem kvartalu ove godine ponovo dostigle istorijski maksimum, navodi cargo-partner.
Nebojša Đekić takođe smatra da cena proizvoda za krajnje kupce zavisi od mnogo faktora.
“Verujem da će trgovci iskoristiti pad transportnih cena za nadoknadu nekih drugih troškova i da će cene ostati nepromenjene ili čak više, ukoliko roba to bude mogla da podnese. Firme već sada preispituju svoje biznis modele i traže nove taktike i tržišta za ostvarenje profita“, rekao je on i ukazao na to „koliko je novih brendova ušlo u igru na srpskom tržištu.“