Srbija

06.02.2025. 13:26

Autor: Anica Kovačević

Digitalizacija kao jedan od prioriteta

Srbija

06.02.2025. 13:26

Sveobuhvatna reforma Poreske uprave počela je donošenjem Programa transformacije Poreske uprave, koje je usvojila Vlada Srbije 2015 i 2021. godine. Kreirane su aplikacije koje olakšavaju obavljanje poreskih obaveza, a u planu je i razvoj novih digitalnih proizvoda i usluga.

„Kada smo započeli proces transformacije Poreske uprave, Srbija je bila u procesu sveobuhvatne finansijske i fiskalne stabilizacije, u koji smo se odmah aktivno uključili kroz uvođenje sistemskih mera za povećanje naplate javnih prihoda i efikasno suzbijanje sive ekonomije. Istovremeno, započeli smo sa unifikacijom i harmonizacijom procedura, u svim organizacionim delovima Poreske uprave radi jednoobraznosti u postupanju, sa paralelnim razvojem digitalizacije i automatizacije u poslovanju.„, rekli su za Novu ekonomiju iz Poreske uprave.

Kroz realizaciju Prvog Programa transformacije, 2018. godine sve poreske prijave prevedene su u elektronski oblik, a od tada se razvijaju i nove usluge na portalu ePorezi, kao što je i elektronsko poresko sanduče.

Od marta 2019. godine omogućeno je i izdavanje eUverenja omogućili – te tako, poreski obveznici poreska uverenja mogu da dobijaju elektronskim putem.

Od kraja 2019. godine ova uverenja se dobijaju besplatno, budući da je ukinuta obaveza plaćanja republičke administrativne takse.

Od januara 2020. godine omogućeno je podnošenje zahteva za paušalno oporezivanje u elektronskom obliku, kao i automatsko obračunavanje poreza na paušalno utvrđen prihod i dostavljanje rešenja u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave.

„Omogućili smo jednostavno podnošenje poreskih prijava za angažovanje radnika na sezonskim poslovima – što je doprinelo povećanju sigurnosti i predvidivosti poštovanja propisa za značajan broj angažovanih radnika“, objašnjavaju iz Poreske uprave.

Takođe, navode kako su poreskim obveznicima olakšali ispunjenje zakonske obaveze pripremom unapred popunjene poreske prijave za godišnji porez na dohodak građana.

„Sve to, uz primenu novog modela elektronske fiskalizacije, sa kojim smo napravili snažan iskorak u borbi protiv sive ekonomije, unapređujemo rad Poreske uprave“

„Trudimo se da pratimo i savremene trendove pa u skladu da tim razvili smo, pored mobilne aplikacije Poreski alarm i mPoreze i Sezonske radnike, a od skoro i novi kanal komunikacije – virtuelni poreznik – chatbot, koji je dostupan preko zvaničnog sajta Poreske uprave“, navode za Novu ekonomiju iz PU.

Sve navedeno poreskim obveznicima olakšava poštovanje propisa, prelazeći sa interakcije licem u lice na digitalne kanale komunikacije.

U toku je završna faza Drugog Programa transformacije Poreske uprave, koja je donela usvojen Redizajn poslovnih procesa, punu primenu Novog modela fiskalizacije, usvojenu novu Strategiju razvoja ljudskih resursa, a u toku je i nabavka gotovog komercijalnog softverskog rešenja koje će podržati redizajnirane poslovne procese.

„Krajnji cilj je digitalno transformisana Poreska uprava, zbog čega i u budućnosti nastavljamo sa digitalizacijom koja je pretpostavka automatizacije poreskih procesa i koja će doprineti ostvarenju konačnog cilja – stvaranju moderne i efikasne institucije koja u svakom trenutku pruža digitalnu uslugu prilagođenu poreskom obvezniku“, zaključuju iz Poreske uprave.

Cake news: Palačinke

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.