
Budućnost protesta: Šta posle Užica?
Dok vlast odluke nastavno-naučnih veća o povratku na nastavu predstavlja kao kraj pobune, u Užicu je za vikend održan veliki protest studenata i građana. Probijanje policijskog kordona 6. jula u ovog gradu, ...
Do kraja 2025. godine očekuje se završetak mađarske deonice nove železničke pruge Beograd-Budimpešta. „Osim što će železnica Budimpešta-Beograd doneti značajne koristi Mađarskoj i približiti je Srbiji, ovo će postati i najkonkurentnija ruta za prevoz tereta iz južnoevropskih luka ka zapadnoj Evropi“, poručio je ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto (Peter Szijjártó) u Kiškerešu pre dva dana.
Sijarto je naglasio da je „nova železnica dostigla svoj najvažniji trenutak“ – postavljanjem poslednjeg koloseka, završena je izgradnja otvorene pruge van Budimpešte.
Ministar je na događaju kompanije V-Híd, koja učestvuje u projektu, naglasio da izgradnja dvokolosčne brze železnice u Mađarskoj predstavlja investiciju od oko 800 milijardi forinti, a da je sada dostignut najvažniji korak. Sijarto je naveo da su u prethodnom periodu kompanija V-Híd i njeni partneri izgradili 150 kilometara dvokolosčne železničke pruge, što znači da će ukupno biti postavljeno oko 300 kilometara koloseka, prenosi Pluton Logistics.
„Na pojedinim stanicama još se rade pripreme za instalaciju sigurnosnih sistema, a nakon toga uslediće radovi na izgradnji gornjeg voda. Već su postavljeni stubovi, a izgradnja budimpeštanskog dela je takođe počela. Sve to znači da će do kraja naredne godine mađarska deonica železnice Budimpešta-Beograd biti potpuno završena, otvarajući novu eru u železničkom saobraćaju između Budimpešte i Beograda“, rekao je mađarski ministar.
Takođe, on je istakao i ekonomski značaj ove deonice, navodeći da veliki deo prometa između EU i Kine (koji je oko 800 milijardi evra godišnje) dolazi brodom u Južnu Evropu, a zatim se roba prevozi vozom ka Zapadnoj Evropi.
Za kraj, istakao je da će zahvaljujući ovoj investiciji doći do ogromnog napretka u predgrađima Budimpešte, kao i da će se prevoz tereta i putnika u Mađarskoj sve više prebacivati na železnicu, koja je najekološkiji način transporta.
U naredne dve godine biće obnovljeno 200 kilometara pruga u Srbiji
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Dok vlast odluke nastavno-naučnih veća o povratku na nastavu predstavlja kao kraj pobune, u Užicu je za vikend održan veliki protest studenata i građana. Probijanje policijskog kordona 6. jula u ovog gradu, ...
Srbija ministarstvo rudarstva i energetike
Solarna elektrana „Petka“ u Kostolcu, snage 10 megavata, puštena je u probni rad, saopštilo je Ministarstvo rudarstva i energetike."Na mestu starog rudarskog odlagališta sada proizvodimo čistu, zelenu en...
Beograd će 2. oktobra postati epicentar logističke industrije zahvaljujući događaju koji prvi put spaja konferencijski i sajamski format – Logistics Market Conference & Expo. Na 1.000 kvadratnih metara r...
Posao izgradnje stanične zgrade Glavne autobuske stanice u Beogradu, u Bloku 42, vredan oko 57 miliona evra je stopiran pošto je podnet zahtev za zaštitu prava ponuđača u procesu javne nabavke, prenela je No...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE