
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Do kraja 2025. godine očekuje se završetak mađarske deonice nove železničke pruge Beograd-Budimpešta. „Osim što će železnica Budimpešta-Beograd doneti značajne koristi Mađarskoj i približiti je Srbiji, ovo će postati i najkonkurentnija ruta za prevoz tereta iz južnoevropskih luka ka zapadnoj Evropi“, poručio je ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto (Peter Szijjártó) u Kiškerešu pre dva dana.
Sijarto je naglasio da je „nova železnica dostigla svoj najvažniji trenutak“ – postavljanjem poslednjeg koloseka, završena je izgradnja otvorene pruge van Budimpešte.
Ministar je na događaju kompanije V-Híd, koja učestvuje u projektu, naglasio da izgradnja dvokolosčne brze železnice u Mađarskoj predstavlja investiciju od oko 800 milijardi forinti, a da je sada dostignut najvažniji korak. Sijarto je naveo da su u prethodnom periodu kompanija V-Híd i njeni partneri izgradili 150 kilometara dvokolosčne železničke pruge, što znači da će ukupno biti postavljeno oko 300 kilometara koloseka, prenosi Pluton Logistics.
„Na pojedinim stanicama još se rade pripreme za instalaciju sigurnosnih sistema, a nakon toga uslediće radovi na izgradnji gornjeg voda. Već su postavljeni stubovi, a izgradnja budimpeštanskog dela je takođe počela. Sve to znači da će do kraja naredne godine mađarska deonica železnice Budimpešta-Beograd biti potpuno završena, otvarajući novu eru u železničkom saobraćaju između Budimpešte i Beograda“, rekao je mađarski ministar.
Takođe, on je istakao i ekonomski značaj ove deonice, navodeći da veliki deo prometa između EU i Kine (koji je oko 800 milijardi evra godišnje) dolazi brodom u Južnu Evropu, a zatim se roba prevozi vozom ka Zapadnoj Evropi.
Za kraj, istakao je da će zahvaljujući ovoj investiciji doći do ogromnog napretka u predgrađima Budimpešte, kao i da će se prevoz tereta i putnika u Mađarskoj sve više prebacivati na železnicu, koja je najekološkiji način transporta.
U naredne dve godine biće obnovljeno 200 kilometara pruga u Srbiji
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE