Uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS) više stotina domaćih firmi ove godine predstaviće se na 19 prestižnih svetskih sajama.
Kako piše u saopšnenju PKS, u ponudi su i tri nova sajma vina, hrane i gejming industrije.
Već za februar firme prehrambenog sektora mogu spremiti svoju izvoznu ponudu za četiri sajma: Prodexpo u Moskvi, Fruit Logistica u Berlinu, Biofach u Nirnbergu i Gulfood u Duabiju.
U martu je Nemačka domaćin Sajma vina i alkoholnih pića Prowein, Dizeldorf i Embedded World, Nirnberg, sajma integrisane elektronike.
TRI NOVA SAJMA U PONUDI
U aprilu održava se sajam Vinitaly u Veroni, u junu Foodex Saudi u Rijadu i Gamescom u Кelnu, koji će se održati krajem avgusta.
U aprilu osim na Vinitaly, kompanije iz Srbije izlagati i na Hannover Messe, sajmu industrijske tehnologije.
U maju su Međunarodni sajam privrede u Mostaru i robnih marki PLMA u Amsterdamu.
Jesen, odnosno, oktobar je rezervisan za Fruit Attraction koji će biti u Madridu, zatim sajam tekstilne, zaštitne opreme A+A u Dizedolfu i prehrambene inustrije ANUGA u Кelnu.
Polovina privrednika povećalo cene gotovih proizvoda zbog troškova
U novembru će srpska privreda biti na Opštem sajmu China International Import Expo- CIIE u Šangaju, na Sajmu robnih marki u Čikagu US Private Label Show, i Agritechnica Hanover, koji je posvećen poljoprivrednoj mehanizaciji.
Sajamsku godinu srpske kompanije završavaju učešćem na Međunarodnom privrednom sajmu u Tirani, koji se održava početkom decembra.
PKS i RAS su prošle godine prvi put organizovale učešće kompanija na jednom od vodećih međunarodnih sajmova proizvođača voća i povrća na svetu „FRUIT ATTRACTION“ , koji je održan tokom oktobra u Madridu i na Međunarodnom sajmu robnih marki „PLMA Chicago“.
Jovanka Ćalina, rukovodilac Centra za sajmove u PKS, ističe da je najviše interesovanja za sajmove iz prehrambene industrije i da na tim manifestacijama Srbija ima najveći broj izlagača.
„Iako su u ponudi mnoge onlajn platforme koje povezuju kompanije i omogućavaju promociju proizvoda, izvozno orjentisane kompanije su više nego ikada zainteresovane za direktno učešće na sajmovima i za priliku da dođu do novih tržišta, kupaca i poslovnih partnera. Кako objašnjavaju, teško je samo kroz ”onlajn” kanale doći do novih poslova“, dodaje predstavnica PКS.
Kako podseća, PKS je u 2022. godini u saradnji sa RAS-om realizovala učešće srpske privrede na 13 međunarodnih sajmova i jednu poslovnu misiju, „Novo izvozno tržište Jordana“.
Na tim sajmovima učestvovale su ukupno 224 srpske kompanije, a imale su skoro 6000 sastanaka. Potpisano je 48 ugovora, a očekivana vrednost izvoznih poslova je skoro 60 miliona evra, rekla je Ćalina.
PKS objavila Deklaraciju o zelenoj transformaciji