Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija donelo je pravosnažno rešenje, po kom toplana u Majdanpeku obavlja „nepoštenu, tj. nasrtljivu poslovnu praksu“ time što uslovljava potrošača da plati uslugu grejanja koju on ne želi, saopštilo je Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva. Ta organizacija ocenjuje da se time otvara put potrošačima da se isključe sa grejanja koje isporučuju toplane u gradovima po Srbiji.
„Do sada su potrošači bili uslovljavani raznim preprekama, koje su ih nezaakonito sprečavale da ostvare svoje pravo da ne primaju uslugu koju ne žele, odnosno, pružale su mogućnost toplanama da potrošače drže ‘zaključane’ u ugovornom odnosu, koji čak i ne postoji“, navode u Efektivi.
Navedenim rešenjem ministarstva ustanovljeno je da je je potrošač dva puta podnosio zahtev za isključenje sa mreže grejanja, ali da je toplana iste ignorisala i nastavila je da ispostavlja račune, nakon čega je pokrenula i postupak utuženja.
„(Time) se prekida monopolistička dominacija toplana po Srbiji, a istim će potrošačima biti omogućeno da se isključe sa grejanja i potraže ekonomičniji način za zagrevanje stambenog prostora. Samim tim, to bi trebalo da dovede i do promene načina razmišljanja nadležnih koji rukovode cenovnom politikom, u smislu umeravanja cena i poboljašanja pružene usluge, kako bi potrošači eventualno bili zadržani. Ako ne, verujemo da će veći broj toplana moći da stavi katanac u vrata“, zaključuje se u saopštenju.