Desetine potrošača obratilo se Udruženju za zaštitu prava potrošača Prosperitet iz Novog Sada, zbog toga što su im od Elektroprivrede Srbije (EPS) na potpisivanje stigli ugovori o snabdevanju strujom. U EPS-u kažu da nema razloga za brigu, a u potrošačkim organizacijama da je cilj da se brojni potrošači prevedu u kategoriju komercijalnog snabdevanja.
„Na desetine potrošača nam se obratilo sa žalbama, potreseni i uznemireni tom misijom budućeg privatnog EPS-a“, piše u odgovoru koji je Novoj ekonomiji poslao predstavnik tog udruženja Radomir Ćirilović.
Prema njegovom mišljenju, namera im je da na taj način mnogobrojne potrošače prevedu u kategoriju komercijalnog snabdevanja, po skupljoj tarifi utrošene električne energije.
„Osim toga, koji potrošač ne stigne u ostavljenom ucenjivačkom roku da dokaže ‘toplu vodu’, moraće ponovo da plati priključak na električnu energiju“, dodaju u Prosperitetu.
Kako Ćirilović dodaje, ako u EPS-u već misle da ažuriraju podatke ko se nalazi u kojoj tarifnoj zoni, zašto onda sami ne revidiraju stanje, umesto da, kako dodaje, maltretiraju potrošače „sa pozicije sile“:
„Gde su sada resorno ministarsto, ministarka, agencija za energetiku i kontrolni državni organi? Zato je nemoguća zaštite prava potrošača od drskih parazitskih monopolista!“, dodaje se u odgovoru Prosperiteta.
Čija su brojila: Udruženja potrošača protiv EPS Distribucije
Milioni građana dobijaju nove ugovore o snabdevanju strujom, potrošači strahuju, ali EPS objašnjava da nema razloga za brigu, piše u tekstu koji je uz video-prilog, objavljen na portalu Radio-televizije Srbije (RTS).
Kako se dodaje, ugovori su stigli domaćinstvima i potrošačima iz kategorije „mali kupci“ stižu novi ugovori o snabdevanju električnom energijom.
U EPS-u, kako se dodaje, objašnjavaju da nema razloga za brigu, jer to ne utiče na visinu računa i snabdevanje, kao i da ih zakon obavezuje, da do maja, sa svakim kupcem imaju potpisan ugovor.
Zakon o energetici ih obavezuje da korisničku bazu usaglase sa realnim stanjem na terenu i sa svima imaju ugovore o snabdevanju, jer od tri miliona 600 hiljada potrošača, u kategoriji domaćinstava, sa dva miliona još ga nemaju.
„Ukoliko je došlo do promene korisnika, molim građane da dođu do šaltera ili da se jave na brojeve telefona da izvršimo promenu. A ovi što nije promenjen korisnik, samo treba da potpišu ugovor, stave u kovertu na koju smo stavili da je poštarina plaćena i pošalju nazad“, objašnjava direktor „EPS Snabdevanja“ Aleksandar Bjeličić.
Nove ugovore dobijaju i mali preduzetnici
Pored domaćinstava na garantovanom snabdevanju, gde cene struje reguliše država, su i mali kupci: zanatlije, mali preduzetnici raznih delatnosti i vlasnici poslovnog prostora. I oni dobijaju nove ugovore da potpišu, jer troše struju za komercijalne potrebe, što zakon ne prepoznaje.
„Sto deset hiljada obaveštenja smo poslali fizičkim licima koja se nalaze na garantovanom snabdevanju. Kao takvi, mali kupci prepoznaju samo pravna lica i preduzetnike, fizička lica tu ne mogu da budu“, kaže Bjeličić.
„Ugradnja pametnih brojila nije besplatna, kao ni sir u mišolovci“