Ulazak Etihada u srpski Jat ozbiljno će uzdrmati poziciju hrvatskog nacionalnog avioprevoznika Kroacija erlajnsa, ali i aerodroma Zagreb u regiji.
Kako piše zagrebački Večernji list, dok će Er Srbija uz pomoć arapskog kapitala povećavati svoju flotu i broj destinacija, Kroacija erlajns će zbog evropskih pravila o zaštiti tržišne konkurencije, zato što je primila državnu pomoć, morati da smanjiti broj aviona i broj destinacija, prenosi SEEbiz.eu.
Nakon što i službeno postane strateški partner srpskog nacionalnog avioprevoznika, Etihad će za 49 posto udela u srpsku nacionalnu aviokompaniju uložiti 100 miliona dolara i odmah promeniti ime JAT-a u Er Srbija .
Strateški partner iz Emirata flotu Er Srbija odmah će obogatiti s dva airbusa 319, a do kraja godine s još osam takvih aviona, piše Večernji list.
Er Srbija bi s novim avionima u svojoj floti trebala uvesti 14 novih destinacija u red letenja, a među tim novim destinacijama navode se Bejrut, Bukurešt, Kairo, Kijev, Ljubljana, Prag, Varna…
I dok će Air Serbia povećavati flotu i broj destinacija, Kroacija erlajns će ove zime verovatno prestati da leti iz Dubrovnika u Frankfurt, a mogao bi biti smanjen i broj letova iz Zagreba u Pariz.
„Kroacija erlajns prilagođava se tim zahtevima u skladu s mogućnostima, odnosno strukturom flote. Promene u redu letenja, pre svega, rezultat su provođenja programa restrukturiranja i nužne su kako bi se program proveo u zadanim rokovima i ostvarili postavljeni ciljevi“, naveli su u toj kompaniji.
Na pitanje kako će se ulazak Etihada odraziti na njihovu tržišnu poziciju odgovaraju da ne komentarišu poslovne odluke drugih kompanija, zaključuje Večernji list.
Nevešto izlaganje. Ubedio nas je da će Telekom da se proda , ali da ne moraju da ga prodaju.(verovatno što nam tako dobro ide)
Rasime, drži se svoje struke.