Evropski odbor za zaštitu podataka (EDPB) doneo je hitnu obavezujuću odluku kojom kompaniji Meta, vlasniku Fejsbuka i Instagrama, zabranjuje korišćenje ličnih podataka korisnika za ciljane reklame, saopštio je EDPB (European Data Protection Board).
EDPB je 27. oktobra usvojio obavezujuću odluku kojom se nalaže regultaornom telu za podatke iz Irske (IE) DPA kao vodećem nadzornom organu (LSA) da u roku od dve nedelje preduzme konačne mere u vezi sa kompanijom Meta Ireland Limited (Meta IE) i da uvede zabranu obrade ličnih podataka za oglašavanje na pravnim osnovama ugovora i legitimnog interesa u Evropi, navodi se u saopštenju.
Hitna obavezujuća odluka usledila je nakon zahteva norveškog organa za zaštitu podataka (NO DPA) da preduzme konačne mere po ovom pitanju koje bi imale efekta u Evropi.
Irski DPC je obavestio kompaniju Meta o EDPB hitnoj obavezujućoj odluci.
„Meta je već najavila da će građanima u EU i Evropskom ekonomskom prostoru dati priliku da odobre, a u novembru će ponuditi model pretplate u skladu s regulatornim zahtevima“, rekao je predstavnik Mete, prenose agencije.
Trendovi – Meta koristi AI da poboljša reklamiranje