Vesti iz zemlje

24.11.2023. 15:10

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Filantropijom do zdravijeg društva

Trag fondacija - Kako poslovni sektor davanjima može da podrži važne promene u društvu?

Foto: Paola Felix Meza

Svaka treća osoba u Srbiji ima neke izražene psihičke smetnje zbog kojih bi trebalo da potraži stručnu pomoć, pokazalo je istraživanje Mreže psihosocijalnih inovacija (PIN – Psychosocial Innovation Network), dok u Srbiji nema dovoljno psihologa kojima bi se mladi obratili za pomoć, rečeno je na drugom panelu Trag fondacije „Zdrav um, zdravo društvo: filantropija u praksi“, koji je održan u 23. novembra.

“Poslednji dostupni podaci Svetske zdravstvene organizacije (iz 2017. godine) koji se odnose na broj psihologa, pokazuju da je u Srbiji na 100.000 ljudi dostupno između četiri i pet psihologa u okviru zdravstvenog sistema. To znači, kad bi se svi ljudi koji imaju psihičke teškoće obratili psihologu za pomoć, poslednji bi čekao četiri godine na svoj termin”, rekla je Maša Vukčević Marković, naučna saradnica odeljenja za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i direktorka Mreže psihosocijalnih inovacija.

Panelisti su govorili o mentalnom zdravlju i kako poslovna zajednica može da doprinese poboljšanju mentalnog zdravlja mladih.

“Potreban je veći broj psihologa u Srbiji koji treba da rade u boljim uslovima kako bismo odgovorili na potrebe građana. Teško je živeti sa osećam nemoći i neizvesnosti. Prema iskustvu onih koji se nose sa teškim osećanjima prija im kad ih ljudi pitaju da li im mogu pomoći ili im kažu ako ne želiš skloniću se”, napomenula je ona.

Podrška poslovne zajednice mentalnom zdravlju mladih

Dijana Đurović, marketing direktorka za kategoriju šminke, u kompaniji L’Oreal Adria Balkan rekla je da je kompanija u kojoj radi prepoznala mentalno zdravlje društva kao veliki problem. Danas korporacije i brednovi imaju odgvornost jer brendovi imaju uticaj na mlade.

“Brend “Maybelline” je broj jedan u svetu šminke i zato osećamo da imamo odgovornost i da možemo da pronađemo put do mladih ljudi jer smo upoznati sa globalnim istraživanjima koja pokazuju da mladi imaju sve češće problem sa depresijom. Zato smo pružili podršku Unicef-u u Srbiji i pomogli donacijama platoformu “Sve je OK – Zajedno ka boljem mentalnom zdravlju”, koja pruža savetodavnu besplatnu pomoć mladima”, rekla je Đurović.

Kompanija L’Oreal Adria Balkan je za platformu “Sve je OK” do sada donirala više od dva miliona dinara.

Milica Popović, menadžerka za korporativne komunikacije i javne poslove u kompaniji Delhaize Srbija koja je donirala deset miliona dinara za paltformu “Sve je OK”, rekla je da je kompanija nakon tragičnih događaja u maju osećala odgovornost da nešto važno uradi i dobili su poziv Unicef-a da se priključe platformi.

“Mladi su na društvenim mrežema i na platformi mogu dobiti odgovore za svoje dileme. U našoj kompaniji je zaposleno oko 13.000 radnika koji se osećaju ponosno jer su deo poslovne zajednice koja čini nešto važno za svoje okruženje”, istakla je Popović.

Tanja Bokun, dugogodišnja volonterka iz Centra za emotivnu podršku i prevenciju samoubistva “Srce”, Novi Sad rekla je da podrška poslovne zajednice ne zavisi isključivo od novca već od toga koliko je razvijen nivo svesti u korporaciji.

“Naša odgovornost nije samo da pružimo uslugu već da je učinimo dostupnom i vidljivom, ništa nam ne znače desetine hiljada savetovališta ako mladi ljudi nisu čuli da su otvorena”, rekla je Bokun.

Ona je ukazala da podršku njihovog Centra češće traže žene nego muškarci, dok muškarci ne traže pomoć a trpe teške posledice takvog stanja, što se vidi po broju samoubistava kojih ima više među muškom populacijom.

“Ne prihvatam da su emocije muškaraca i žena drugačije, ali prihvatam da se očekivanja za pokazivanje emocija razlikuju. Žene su spremnije da pričaju. Razmišljali smo šta da uradimo da se približimo muškoj populaciji, možemo dok gledaju sport jer kad gledaju utakmice reklamiraju se kladionice, gume za automobile, nisam videla neku reklamu o zdravlju”, rekla je Bokan.

Miša Stojiljković, novinar i moderator, psiholog po struci, ukazao je na alarmantne podatke iz istraživanja KOMS-a, prema kojem čak 60 odsto mladih smatra da je stručna pomoć za brigu o mentalnom zdravlju nedostupna mladima a više od polovine (53 odsto) ističe da se oseća anksciozno i smatra da žive svakodnevno pod stresom.

Međusektorski događaji organizovani su u okviru projekta „Snaga aktivizma“, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Trag fondacija u saradnji sa partnerskim organizacijama CRTA, Krovna organizacija mladih Srbije, BeFem, Slavko Ćuruvija fondacija i Srpski filantropski forum.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.