Vesti iz zemlje

04.05.2016. 11:54

Autor: Nova Ekonomija

Fondacija ‘Dragica Nikolić’ sa samo dva zaposlena prikupila 409 miliona dinara

Fondacija Novaka Đokovića verovatno je najpoznatija od svih sličnih ustanova u Srbiji, ali je tek na osmom mestu po visini sredstava prikupljenih i potrošenih u Srbiji, dok su ispred i iza njega poprilično izjednačeni u broju i angažmanu: političko-lobističke grupe, političko filantropske i stvarno filantropske, piše dnevnik Danas.

Na prvom mestu, bez konkurencije, suvereno vlada Fondacija „Dragica Nikolić“. Sa samo dva zaposlena u 2014, dobrotvorna organizacija supruge predsednika Srbije Tomislava Nikolića prikupila je čak 409 miliona dinara, a toliko je otprilike i potrošila na razne humanitarne aktivnosti.

Fondacija nema internet prezentaciju (izuzev kratkog opisa na supruga.predsednik.rs), ali podaci iz registra fondacija pokazuju da je upraviteljka fondacije Violeta Karić, članica poznate porodice koja je u koaliciji sa SNS. Članica Upravnog odbora Fondacije je Milena Nikolić, Dragičina snaja.

Danas navodi da ova fondacija iz godine u godinu beleži oštar rast prihoda i da je to u javnosti izazvalo sumnje u to da kompanije ne daju novac Fondaciji iz čovekoljublja, već zbog statusa osnivača – supruge predsednika Republike, to jest iz interesa.

Zajedničko za sve dobrotvorne ustanove je da imaju malo zaposlenih i vrlo visoke plate. Rekorder je Đoković koji svog jednog zaposlenog u srpskom ogranku fondacije plaća 688.500 dinara, a sledi FHP, gde 12 zaposlenih u proseku prima 566.000 dinara bruto, dok Soroš i Liht plaćaju u proseku za 14 radnika 544.000 dinara. Fondacija ulaže u razne oblasti uglavnom vezane za decu, a između ostalog je donirala aparat za veštačko disanje Institutu za neonatalogiju, više aparata bolnici u Vršcu, paketiće porodilištu Kliničkog centra, pa čak i kuću seoskoj porodici koju odgaja samohrani otac.

Sa više od 400 miliona dinara prihoda u 2014. fondacija supruge predsednika Tomislava Nikolića ubedljivo je najimućnija dobrotvorna organizacija u državi.

Fond za otvoreno društvo, koji su zajedno osnovali Soroš i Sonja Liht, drugi na listi, u 2014. ostvario je čak 350 miliona dinara prihoda, dok svi ostali zarađajuju daleko manje.

Na trećem mestu je Fondacija „Ana i Vlade Divac“ sa prihodom od 190 miliona dinara, koja ulaže u pomoć raseljenim i izbeglim porodicama i u saradnji sa Unikredit bankom pomaže malim preduzetnicima. Sledeći na listi je Egzit, a prvih pet zatvara Trag fondacija koja se bavi razvojem lokalnih zajednica.

U prvih deset su još i Delta fondacija, koja gradi rehabilitacione centre za invalidna lica i decu, B92 fond koji nabavlja opremu za porodilišta, Đokovićeva fondacija koja se bavi predškolskim obrazovanjem, Fond za humanitarno pravo Nataše Kandić za pomoć postjugoslovenskim društvima da uspostave vladavinu prava i fondacija Panonija koja radi na unapređenju javnog informisanja na mađarskom jeziku.

Dragica Nikolić svoja dva zaposlena plaća po 146.000 dinara u proseku bruto, piše Danas.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Mediji su objavili da je cena izgradnje prve faze I linije metroa dužine 16,7km sa 17 stanica oko 105 mil. €/km. Imajući u vidu da; »prva faza obuhvata 2,3km deonice po zemlji sa 3 stanice, 2,8km deonice plitko ispod zemlje (Cut and Cover) sa 2 stanice i 11,6km deonice duboko ispod zemlje – tunelski (TBM, NATM) sa 12 stanica« nije teško zaključiti da je cena izgradnje od 105 mil. €/km previsoka. Naime, trenutno se u Mumbai, India gradi metro Line 3 dužine 33km i sa 26 stanica, kompletno na dubini 25-30m, u Bazalt steni sa nešto malo stene Brescia i Tuf. Dvocevne tunele prečnika 6,6-7,0m buši 17 TBM, od toga 10 novih i 7 korišćenih tri proizvođača; Robbins – USA, Herrenknecht – GER i Terratec – AUS. Svih 26 stanica se radi otvorenim iskopom – Cut and Cover, a 10 od njih i uz pomoć miniranja, odnosno NATM. Prosečna cena izgradnje Mumbai Line 3 je 69,25 mil €/km, preračunato po srednjem kursu NBS za USD $/€ na dan 27.09.2021. Inače, investitor je bio podelio celu dužinu Line 3 na sedam sekcija i za svaku objavio tender tako da su posao na izgradnji dobile firme iz Indije, Tajvana, Singapura, Kine, Rusije – Moskow Metrostroj i Turske – Dogus and Soma. Pored toga, u Beču je decembra 2020. na tenderu posao na izgradnji proširenja metroa dobio konzorcijum PORR i Strabag koji će za malo manje od 500 mil. evra izgraditi 7km tunela i 4 stanice otvorenim izkopom (Cut and Cover), otvora 50x40m i do dubine 40m. Dakle, u Beču; 7km tunela i 4 stanice, sve na dubini od 40m za malo manje od 500 mil. evra, odnosno oko 70 mil. €/km. Imajući napred navedeno u vidu, više je nego očigledno, da cena izgradnje prve faze I linije metroa u Beogradu ne bi ni u »teoriji« smela da bude viša od oko 70 mil. €/km, kolika je prosečna cena izgradnje metroa u Mumbai i Beču, koji se grade KOMPLETNO pod zemljom, što nije slučaj sa prvom fazom I linije metroa u Beogradu koja bi pod zemljom imala 70% dužine, 16% plitko (Cut and Cover) i 14% po zemlji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.