Srbija

29.10.2021. 17:09

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Glovo i Nordeus o budućnosti rada u Srbiji: Osluškujemo potrebe zaposlenih

Korona je promenila navike zaposlenih, a firme su prepoznale koliko je digitalna transformacija značajna za poslovanje. Kada je u pitanju organizacija rada, postalo je jasno da nemaju svi uslove da rade od kuće i zato je neophodno da poslovaci oslu...

Foto: Pixabay - conbey

Srbija

29.10.2021. 17:09

Korona je promenila navike zaposlenih, a firme su prepoznale koliko je digitalna transformacija značajna za poslovanje. Kada je u pitanju organizacija rada, postalo je jasno da nemaju svi uslove da rade od kuće i zato je neophodno da poslodavci osluškuju potrebe svojih radnika, zaključci su konferencije „Budućnost rada“ u organizaciji Fondacije „Ana i Vlade Divac“. 

Glovo je 2020. godine imao 100 partnera, u martu iste godine, na početku pandemije taj broj je porastao na 200, da bi samo dva meseca kasnije dostigao 600 partnera. Preuzimanjem platofrme Donesi, Glovo je došao do 3.500 ugostiteljskih objekata, prodavnica i drugih firmi koji preko njihove platforme dolaze do potrošača.

Trećina zaposlenih želi da radi od kuće i posle korone

Kako objašnjava Branimir Đurović, direktor kompanije Glovo Srbija, oni su se namerno pozicionirali kao „rešenje protiv kovida“ što je mnogim ugostiteljima dalo mogućnost da zadrže svoje klijente.

Poneki ugostitelji su tek nakon nastupanja pandemije shvatili da im je potrebno da prošire svoje poslovanje.

„Pre kovida je ugovaranje saradnje bilo daleko sporije, česta su bila pitanja provizije, pitali su se za šta će im još jedan kanal prodaje, nisu želeli da ulaze u digitalizaciju i mislili da im je tradicionalna prodaja dovoljna“, kaže Đurović.

Dolaskom kovida i onemogućavanjem tradicionalne prodaje, vrlo brzo su se okrenuli digitalnom. 

„Ni mi interno nismo bili spremni, interno smo morali da promenimo organizaciju. Oni koji su se bavili prodajom su postali akaunt menadžeri kako bi zainteresovanim kompanijama omogućili da se što pre nađu na platformi“, kaže Đurović.

Promena organizacija u Nordeusu ogledala se pre svega u tome da je svaki tim u firmi pronalazio alate za komunikaciju koji su im najviše odgovarali.

Objavljen Vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće

„Dosta smo razgovarali, ispratili sentiment ljudi kako bi start prošao što lakše“, kaže employee experience manager Nordeus Ivana Paunović.

U toku pandemije se ipak izgubio kvalitet saradnje na koji su se do tada navikli. 

„Na proizvodnji digitalnih proizvoda rade veliki timovi koji su navikli da sarađuju jedni sa drugima, a to se u strartu izgubilo.“

Neki od zaposlenih nisu imali adekvatne uslove za rad od kuće, tako da su vrata kancelarije za njih uvek bila otvorena.

Trenutno ima oko 50 odsto zaposlenih koji svakodnevno dolaze u radni prostor. Od kada su se u većem broju vratili u kancelariju, uveli su praksu da svake nedelje četvrtak i petak budu fleksibilni, a da petak bude dan bez sastanaka. Kako kaže Paunović, ovakva organizacija ljudima prija.

Pandemija je dosta uticala i na zapošljavanje novih ljudi, kaže Paunović. Oko 50 ljudi koje je Nordeus zaposlio u poslednjih godinu dana, svi su imali potpuno drugačiji doživljaj dolaska u kompaniji od onih koji su u firmu dolazili pre pandemije. 

Proces zapošljavanja i intervjuisanja ljudi se promenio, ocenjuje ona, jer je ceo proces bio onlajn.

Rad od kuće – privilegija ili kazna?

Zbog toga je i veliki broj kompanija uvideo važnost digitalne transformacije kada je nastupila pandemija. Rukovodilac Centra za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije Filip Mrdak kaže da firmama u ovom procesu najviše nedostaje znanja, a tek zatim novca.

Ovaj Centar omogućava kompanijama ekspertsku analizu konsultatnata, izradu stategije, kao i finasiranje do 50 odsto troškova implemetacije tehnologije procesa digitalne transformacije.

Marija Jovanović, projektna menadžerka Fondacije Ana i Vlade Divac, kaže da je istraživanje koje su sproveli pokazuje da zaposleni roditelji najviše vrednuju fleksibilno i klizno radno vreme, kao i rad od kuće. Sa druge strane, 60 odsto poslodavaca je nudilo samo smenski rad, ali se sa tokom pandemije i to menja jer se poslodavci sve više  prilagođavaju, kaže ona.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.