NCR Voyix (bivši NCR) započeo je svoje poslovanje u Srbiji 2011. godine kao mali centar za korisničku podršku sa 300 zaposlenih. Tokom dvanaest godina, broj zaposlenih je dostiga više od 5.000 ljudi. NCR se 2023. godine podelio na dve nezavisne kompanije, pa je tako u Srbiji nastavio da posluje kao NCR Voyix, gde trenutno zapošljava više od 3.700 ljudi. Od početka poslovanja u Srbiji pa sve do kraja 2024.godine, izvoz usluga ove američke kompanije dostigao je skoro milijardu dolara. O počecima, tržištu i tome ima li Srbija radnike koji ispunjavaju standarde i zadovoljavaju inovativnost za američko i svetsko tržište, razgovarali smo sa generalnim direktorom kompanije NCR Voyix u Srbiji Stefanom Lazarevićem.
Koje usluge je, kada je došao u Srbiju, (tadašnji) NCR pružao korisnicima, a kakvo je stanje sada sa radnom snagom i uslugama i proizvodima?
Ono što smo započeli kao centar za osnovnu korisničku podršku, razvilo se u strateški centar koji nudi napredne usluge i ekspertizu, što direktno doprinosi razvoju vrhunskih proizvoda.
Izuzetna posvećenost korisnicima i poslovnim rezultatima zaposlenih u Srbiji je podstakla kompaniju na odluku da ojača svoje prisustvo u zemlji izgradnjom najsavremenije poslovne zgrade – Beogradskog kampusa – koji je zvanično otvoren 2021. godine.
Danas iz Srbije podržavamo i transformišemo digitalne usluge u maloprodajnoj i ugostiteljskoj industriji za više od 10.000 klijenata širom sveta.
Šta sve operativni centar u Beogradu pokriva?
Naš operativni centar u Beogradu pokriva kompletan korisnički put – od početnog uključivanja u sistem i planiranja rešenja, preko celokupnog životnog ciklusa do aktivnosti nakon implementacije. Tokom tog procesa, korisnicima su na raspolaganju naši timovi za tranziciju, tehnički konsultanti, predstavnici korisničke podrške, menadžeri za uspeh korisnika, softverska podrška, upravljanje uslugama i prodaja.
Naš cilj je da pokrijemo sve potrebe korisnika – od postavljanja novih rešenja, preko održavanja svakodnevnog poslovanja, do rasta i širenja njihovog brenda.
Kako svet sve više prelazi na digitalno povezane uređaje, naš tim je na samom vrhu tehnološkog razvoja kada su u pitanju usluge. Izuzetno sam ponosan na doprinos zaposlenih iz Srbije u tome što je NCR Voyix postao pouzdan tehnološki partner vodećim svetskim maloprodajnim lancima i restoranima.
Zašto baš Srbija? Ima li radne snage u Srbiji koja može da odgovori na izazove i standarde američkog (samim tim i svetskog) tržišta?
Timovi iz Srbije prepoznati su kao efikasni, profesionalni i inovativni, a broj zaposlenih raste iz godine u godinu. Tokom godina, poslovanje kancelarije u Srbiji se transformisalo, a zemlja je postala strateški centar za dalji razvoj i inovacije kompanije NCR Voyix, posebno u oblasti digitalno povezanih usluga.
Zaposleni iz Srbije pružaju proaktivnu, daljinsku podršku na više jezika i na različitim tehničkim nivoima, koristeći svoje znanje i kreativnost kako bi pojednostavili poslovanje naših klijenata.
Ovde razvijamo i isporučujemo naš sveobuhvatni portfelj usluga za klijente iz sektora ugostiteljstva i maloprodaje širom sveta. Naš cilj je da pomognemo klijentima u definisanju njihove tehnološke strategije za uspešno poslovanje.
Naše iskustvo, zajedno sa dugogodišnjim prisustvom mnogih drugih američkih kompanija u Srbiji, jasno pokazuje da ljudi u Srbiji poseduju veštine i stručnost koji su potrebni za uspeh u današnjem složenom i brzo promenljivom poslovnom okruženju.
Koliko su ljudi zaposleni u Srbiji inovativni?
Naši stručnjaci za usluge poseduju znanja i veštine iz oblasti kao što su softverski razvoj, programiranje, inženjering, automatizacija i dizajn robotskih procesa. Oni proaktivno upravljaju celokupnim životnim ciklusom podrške za mreže, infrastrukturu i povezane platforme i aplikacije, kroz širok spektar usluga.
Inovacije u procesima nastaju kroz timski rad i konstantnu analizu procesa. Ovakav pristup omogućio je da se kultura inovacija, razvijena među zaposlenima u Srbiji, proširi i van direktne komunikacije sa klijentima. Rešenja i ideje razvijene lokalno ne samo da unapređuju odnose sa klijentima, već se primenjuju i unutar kompanije, i na taj način su korisne timovima na globalnom nivou.
Kakva je perspektiva ljudi koji dođu i rade u NCR Voyix-u?
Naši zaposleni su u okviru kampusa u Beogradu upućeni jedni na druge sa ciljem što bolje međusobne saradnje, sarađujemo sa univerzitetima i pratimo globalne poslovne trendove. Naš tim je raznolik – 91 odsto zaposlenih čine milenijalci i pripadnici Gen Z generacije, a 43 odsto su žene. Ponosni smo i na činjenicu da žene zauzimaju 50 odsto rukovodećih pozicija. Pažljivo razvijamo strategije za razvoj karijere, a više od 30procenata pozicija popunjavamo interno.
Naše prisustvo u Beogradu nije usmereno samo na klijente, već i na zajednicu. Kao društveno odgovorna kompanija, NCR Voyix podržava lokalne inicijative u oblasti STEM obrazovanja i ekonomskog razvoja – uključujući preduzetništvo mladih i jačanje STEM kapaciteta kod srednjoškolaca i nastavnika kroz korporativnu Fondaciju. Takođe, pomažemo ljudima svih uzrasta da steknu IT veštine koje su neophodne za zaposlenje u današnjem digitalnom svetu.
Zahvaljujući partnerstvima sa lokalnim organizacijama, radimo na povećanju ekonomske, kulturne i društvene inkluzije marginalizovanih grupa, kao i na podršci osobama koje se bore protiv raka – jedne od vodećih bolesti u Srbiji.
Naši zaposleni imaju ključnu ulogu u ovim inicijativama, i nesebično ulažu svoje vreme, znanje i iskustvo. Članovi NCR Voyix tima stalno pokazuju svoju posvećenost i želju da ostvare pozitivan uticaj u društvu kroz akcije sadnje drveća, predavanja na fakultetima ili učestvovanja u godišnjoj akciji davanja krvi.
Koliko je NCR Voyix doprineo izvozu Srbije?
Od početka poslovanja u Srbiji pa sve do kraja 2024. godine, izvoz naših usluga dostigao je skoro milijardu dolara i nastavlja da raste, jer je naše celokupno poslovanje fokusirano na pružanje usluga širom sveta.
Da li planirate proširenje u Srbiji ili regionu?
Kao najveća NCR Voyix lokacija u Evropi, naši zaposleni iz Beograda pružaju podršku korisnicima širom sveta, 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Spajanjem dispečerskog centra, korisničke podrške, upravljanja hardver delovima naših proizvoda i logistike, postižemo maksimalnu efikasnost.
Pored Srbije, prisutni smo i u Bosni i Hercegovini, gde zapošljavamo više od 700 ljudi, što potvrđuje našu snažnu prisutnost u regionu.
NCR Voyix zapošljava i programere. Kakvo je stanje u IT industriji u Srbiji i da li je kriza u ovom sektoru prošla?
IT industrija u Srbiji pokazala je otpornost na krizu i sposobnost prilagođavanja. Iako su 2023. i 2024. donele izazove u IT ekosistemu, mnoge kompanije su ih iskoristile kao priliku za ubrzanje digitalne transformacije.
Srbija nastavlja da razvija snažnu bazu visoko kvalifikovanih programera, softverskih inženjera i IT stručnjaka, koji su spremni da odgovore na potrebe i sve veću potražnju tržišta za specijalizovanim radnim mestima u oblastima poput gejming industrije, cloud tehnologije, veštačke inteligencije i sajber bezbednosti.
Naša vera u dugoročni potencijal srpske IT industrije je razlog što NCR Voyix nastavlja da ulaže u lokalne talente. Veštine, način razmišljanja i kreativnost srpskih IT stručnjaka ključni su za podršku razvoja digitalizacije u različitim industrijama.
Eksperimentišeš samo onda kada nemaš mnogo da izgubiš