Vesti iz zemlje

05.01.2023. 15:59

Autor: Nevena Petaković

Da li se građani više zadužuju zbog krize?

Nova ekonomija

Pozajmice za svakodnevne troškove (šoping, račune, putovanja) u prethodnih godinu dana uzimalo je 66,6 odsto građana koji su učestvovali u anketi Nove ekonomije.

Njih 30,5 odsto je reklo da nije zajmilo novac u poslednjih godinu dana, dok je ostatak naveo da nije zajmio u prethodnih godinu dana, ali da planira.

Nova ekonomija je sprovela anketu u kojoj je pitala građane da li su u poslednjih godinu dana zajmili novac kako bi pokrili svakodnevne troškove, od koga su zajmili i za šta. Anketu je popunilo oko 650 ljudi.

Građani su podeljeni kada se radi o subjektima kod kojih zajme ili planiraju da zajme novac: 34,4 odsto novac je pozajmilo od rodbine, 32,1 odsto od prijatelja, a 31,9 odsto je uzelo keš kredit kod banke (ili to planira da uradi).

Zbog čega su građani prinuđeni da zajme novac?

Da je „trenutna kriza“ razlog za to što su morali da zajme novac, reklo je 75,4 odsto učesnika ankete.

Njih 14,5 odsto je navelo da „redovno pozajmljuje keš kredit za potrošnju“, dok je najmanje onih (5,1 odsto) koji su novac zajmili zbog „nekog posebnog razloga, koji se ne tiče krize“.

Nova ekonomija je deo građana koji je rekao da nije zajmio novac u poslednjih godinu dana, pitala „zašto nemaju potrebu za zaduživanjem“.

Više od polovine njih (62,9 odsto) reklo je da „izbegava zaduživanje po svaku cenu“,  dok je 18,8 odsto je reklo da „ima dobre prihode“,.

NJij 8,1 odsto je navelo da su oni ti koji „pozajmljuju novac drugima, dok 6,15 odsto učesnika ankete kaže da „nema gde da pozajmi novac“.

Preživljavanje uz kredit

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.