Narodna banka Srbije (NBS) je rešila 3.421 pritužbu korisnika u periodu od 2019. do 2021. godine, a građani su se najviše žalili na banke i kredite, pokazuje izveštaj NBS.
Tokom ovog perioda uočljiv je trend rasta broja pritužbi korisnika, sa 800 na 1200 u 2020. godini, a zatim još 1600 u prošloj godini. Od ukupnog broja rešenih pritužbi osnovanih je 929, što znači da je 27,2% pritužbi rešeno u korist korisnika.
Ne treba izgubiti iz vida da do NBS kao pritužbe dolaze samo ona sporna pitanja kojima nije odmah očigledno da li postoji povreda prava korisnika.
Najviše pritužbi odnosilo se na postupanje banaka (99,4%), dok je zanemarljiv broj pritužbi na postupanje ostalih davalaca finansijskih usluga (0, 6%).
U posmatranom periodu najveći broj pritužbi na postupanje banaka odnosio se na kredite (47,1%), platne račune / platne usluge (31,9%) i platne kartice (16,4%).
S druge strane, kada se posmatra osnovanost pritužbi na postupanje banaka, najviše osnovanih pritužbi odnosilo na platne račune / platne usluge (čak 40%), ističe NBS.
Kada su u pitanju pritužbe na postupanje banaka, korisnici su najčešće podnosili pritužbe u vezi sa izvršenjem platnih transakcija (preko 10%) – smatrajući da je u pitanju neodobrena platna transakcija ili da platna transakcija nije izvršena.
Predmet žalbe su i podaci u Kreditnom birou (oko 9%) – građani su smatrali da su evidentirani podaci pogrešni, da podaci o docnji nisu na vreme brisani, da je docnja neosnovano ili sa zakašnjenjem evidentirana.
Oko osam odsto žalivi odnosi se na zastoj u otplati obaveza (moratorijum) odnosno na obračun kamate tokom zastoja, (ne)prihvatanje zastoja, nedostavljanje plana otplate;
Na otvaranje, vođenje i gašenje računa otpalo je više od 4% žalbi.
Ruske banke sigurne i pod nadzorom NBS