Vesti iz zemlje

27.10.2021. 14:35

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Građevinski fakultet neće učestvovati u daljem razvoju projekta Beogradski metro

Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu (GRF) neće učestovavati u daljoj realizaciji i razvoju projekta Beogradskog metroa zasnovanog na trenutnomnacrtu Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, saopšteno je danas.&...

Pixabay

Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu (GRF) neće učestovavati u daljoj realizaciji i razvoju projekta Beogradskog metroa zasnovanog na trenutnom nacrtu Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, saopšteno je danas. 

Kako se navodi u saopštenju fakulteta, odluka je doneta na sednici Naučno-nastavnog veća GRF-a. 

„Glasanju je pristupilo svih 139 nastavnika i saradnika Fakulteta, od kojih je 90 odsto glasalo za, dok je protiv predložene odluke bilo samo 5 članova Veća“.

Na sednici je odlučeno i da će GRF ostati posvećen projektu metroa koji će uvažiti stavove Fakulteta o položaju linija i faznosti njihove izgradnje.

„Ponosni smo što je naš kolektiv pokazao visok nivo stručne i društvene odgovornosti i time odgovorio na pokušaje da se relativizuju stavovi Građevinskog fakulteta o trenutnom planu razvoja Beogradskog metroa“, navodi se u saopštenju. 

Stručnjaci za saobraćaj: Preispitati koncept i troškove predloženog metro sistema
Metro možda i do Vidikovca i Ceraka; Prokop izostavljen zbog „nedovoljno istraživanja“

Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu (GRF) objavio je početkom oktobra dokument sa nizom primedbi na trenutni plan razvoja beogradskog metroa u kojem se oštro protivi predloženom rešenju.

GRF smatra da prva linija metroa mora povezati centar Novog Beograda sa centrom starog grada, odnosno da metro linije, pogotovo u prvoj fazi, moraju spojiti najizraženija težišta poslovnih aktivnosti i težišta stanovanja, centre obrazovanja, zdravstvene centre, železničke stanice.

Prema mišljenu GRF-a, optimalan koridor za prvu liniju je Istočni obod Zemuna – Opština Novi Beograd – Centar grada – Bulevar Kralja Aleksandra. Ocenjuju da je jasno da je to urbanistička i saobračajna „kičma grada“.

Stanice BG Voza „Prokop“, „Vukov Spomenik“,  Klinički centar Beograda i Bulevar Kralja Aleksandra, prema mišljenju Građevinskog fakulteta,  moraju biti uključene u mrežu metroa u narajnijim fazama. 

Predstavnici Urbanističkog zavoda, međutim, odbili su kao neosnovane sve primedbe Građevinskog fakulteta na trenutni plan razvoja beogradskog metroa.

Izgradnja beogradskog metroa koštaće šest milijardi evra 

Građevinski fakultet tada je naveo da su primedbe odbijene bez pravih argumenata i da su kao neosnovane ocenjene jer se odnose „na ulazne podatke za izradu Plana“.

Sa tog fakulteta je poručeno da treba zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta beogradskog metroa, ažurirati sve ulazne podatke i pristupiti izradi inoviranovog Generalnog projekta i Nacrta plana, u koji će biti uključene sve domaće relevantne naučne i stručne institucije.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.