Srbija

23.05.2023. 13:42

Autor: Nova Ekonomija

Atlantic Grupa želi da kupi Strauss Adriatic

Nova ekonomija

Velike promene na tržištu kafe

Srbija

23.05.2023. 13:42

Atlantic Grupa, vlasnik Grand kafe, predala je obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila, saopštila je Atlantic Grupa.

Podseća se da zaključenje transakcije prethodno treba da odobri  Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Naime, obe kompanije, prema analizi Komisije iz 2021. drže 80 odsto tržišta kafe u Srbiji.

Atlantic će za Strauss platiti  40,5 miliona evra, bez dugovanja i gotovine.

Strauss je poznat po brendovima kafe na srpkom tržištu – Doncafe i C kafa, a koji bi se akvizicijom pridružili Atlanticovi brendovi Grand kafa i Barcaffe.

Uz poznate brendove, Atlantic bi preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda, kao i 220 zaposlenih, navodi se u saopštenju.

„Atlantic Grupa je najveći proizvođač kafe u regionu jugoistočne Evrope i lider u razvoju kategorije, a ova je akvizicija sasvim na liniji strateškog određenja ka jačanju našeg osnovnog poslovanja. Po odobrenju Komisije, biće mi zadovoljstvo da poželim dobrodošlicu Doncafeu, C kafi i koleginicama i kolegama, koji zajedno sa njima ulaze u naš sistem“, komentarisao je potpredsednik Atlantic Grupe za strateška područja Kafu, i Slatko i slano, Mate Štetić.

Atlantic Grupa namerava da značajno ulaže u razvoj poslovanja s kafom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfolia i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu.

Atlantic Grupa je u Srbiji vlasnik i konditorske industrije Štark, Bakine tajne i Donat vode. 

Podsećamo, 2021. Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupak ispitivanja povrede konkurencije protiv ove dve kompanije.

Obrazloženje je bilo da se u prethodnih pet godina cene dva najjača proizvoda mlevene Grand gold kafe i Donkafe moment od 200 grama, nisu menjale sa cenama sirove kafe, pa tako mlevena kafa u Srbiji nije pojeftinila ni kada je cena sirove kafe na svetskim berzama dostigla desetogodišnji minimum.

S druge strane utvrđeno je da je stepen korelacije cena ova dva proizvoda čak 80 odsto i da postoji „veoma visoka usklađenost kretanja cena ova dva proizvoda“.

Svi smo mi Stiv Džobs ili nastojimo biti

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.