Vesti iz zemlje

23.05.2023. 13:42

Autor: Nova Ekonomija

Atlantic Grupa želi da kupi Strauss Adriatic

Nova ekonomija

Velike promene na tržištu kafe

Atlantic Grupa, vlasnik Grand kafe, predala je obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila, saopštila je Atlantic Grupa.

Podseća se da zaključenje transakcije prethodno treba da odobri  Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Naime, obe kompanije, prema analizi Komisije iz 2021. drže 80 odsto tržišta kafe u Srbiji.

Atlantic će za Strauss platiti  40,5 miliona evra, bez dugovanja i gotovine.

Strauss je poznat po brendovima kafe na srpkom tržištu – Doncafe i C kafa, a koji bi se akvizicijom pridružili Atlanticovi brendovi Grand kafa i Barcaffe.

Uz poznate brendove, Atlantic bi preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda, kao i 220 zaposlenih, navodi se u saopštenju.

„Atlantic Grupa je najveći proizvođač kafe u regionu jugoistočne Evrope i lider u razvoju kategorije, a ova je akvizicija sasvim na liniji strateškog određenja ka jačanju našeg osnovnog poslovanja. Po odobrenju Komisije, biće mi zadovoljstvo da poželim dobrodošlicu Doncafeu, C kafi i koleginicama i kolegama, koji zajedno sa njima ulaze u naš sistem“, komentarisao je potpredsednik Atlantic Grupe za strateška područja Kafu, i Slatko i slano, Mate Štetić.

Atlantic Grupa namerava da značajno ulaže u razvoj poslovanja s kafom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfolia i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu.

Atlantic Grupa je u Srbiji vlasnik i konditorske industrije Štark, Bakine tajne i Donat vode. 

Podsećamo, 2021. Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupak ispitivanja povrede konkurencije protiv ove dve kompanije.

Obrazloženje je bilo da se u prethodnih pet godina cene dva najjača proizvoda mlevene Grand gold kafe i Donkafe moment od 200 grama, nisu menjale sa cenama sirove kafe, pa tako mlevena kafa u Srbiji nije pojeftinila ni kada je cena sirove kafe na svetskim berzama dostigla desetogodišnji minimum.

S druge strane utvrđeno je da je stepen korelacije cena ova dva proizvoda čak 80 odsto i da postoji „veoma visoka usklađenost kretanja cena ova dva proizvoda“.

Svi smo mi Stiv Džobs ili nastojimo biti

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.