Srbija

21.11.2024. 10:45

Nova ekonomija

Autor: Aleksandra Nenadović, Filip Rudić

Hapšenja u CIP-u i Ežisu zbog pada nadstrešnice, saznaje Nova ekonomija: Uhapšeni projektanti i nadzornici

Pixabay

Srbija

21.11.2024. 10:45

Među uhapšenima zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu su dvoje inženjera kompanije Ežis koja je sprovodila nadzor nad radovima i zaposleni u Saobraćajnom institutu CIP, koji je projektovao rekonstrukciju stanice, saznaje Nova ekonomija.

Više javno tužilaštvo u Novom Sadu prethodno je saopštilo da je uhapšeno 11 osoba u vezi sa tragedijom u Novom Sadu.

Kako su rekli iz tužilaštva, uhapšeni su J. T, G. V, A. D. i N. Š, a mediji su objavili da su u pitanju Nebojša Šurlan, Anita Dimoski, Jelena Tanasković i bivši ministar Goran Vesić, koji je negirao da je uhapšen i rekao da se sam odazvao.

Takođe je saopšteno da su uhapšeni S. N, M. J, Lj. M. M, M. S, D. J, M. G. i D. T. osumnjičeni da su izvršili krivično delo Teško delo protiv opšte sigurnosti iz člana 288 stav 2 Krivičnog zakonika u vezi sa krivičnim delom Nepropisno i nepravilno izvođenje građevinskih radova iz člana 281 stav 1 Krivičnog zakonika.

„Za navedena krivična dela propisana je kazna zatvora od dve do 12 godina“, saopštilo je Više javno tužilaštvo u Novom Sadu.

Među uhapšenima je Ljiljana Milić Marković, koja je u glavnoj svesci Projekta za građevinsku dozvolu potpisana kao glavni projektant, saznaje Nova ekonomija.

Uhapšen je i Slobodan Naumović iz Saobraćajnog instituta CIP, projektant konstrukcije rekonstrukcije i adaptacije stanične zgrade u stanici Novi Sad.

Kako saznaje Nova ekonomija, uhapšeni su i Dejan Todorović i Marina Gavrilović, inženjeri angažovani u francuskoj kompaniji Ežis.

Todorović je bio angažovan na poziciji Nadzorni organ za infrastrukturne  objekte u službenim mestima, a Gavrilović je bila Nadzorni organ za arhitekturu na deonici 1, u koju spada Železnička stanica u Novom Sadu.

Srpska podružnica Ežis-a vršila je neposredni nadzor nad radovima na Železničkoj stanici, o čemu je Nova ekonomija ranije pisala.

Kako saznajemo, niko nije uhapšen iz drugih nadzornih organa.

U padu nadstrešnice na novosadskoj Železničkoj stanici 1. novembra poginulo je 15 ljudi.

Nova ekonomija objavljuje projekat radova na Železničkoj stanici: CIP ipak planirao dodavanje stakla i čelika na nadstrešnicu

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(11)

  1. Izgubljene živote ne možemo vratiti, neshvatljivo je da se tako nešto moglo dogoditi. Mislim da je glavni problem u tome što nije u potpunosti utvrđeno u kakvom je stanju nadstrešnica bila pred izvođenje radova, a pristupilo se dogradnji i dodatnim opterećenjima. To stručnost nije smela da dozvoli. Brzina i želja za ulepšavanjem doveli su do katastrofe. Neka se takav nemar nikada i nigde ne ponove.

    1. Као риболовци ухвате,пољубе сликају се и пусте.

      1. Zašto su političari uglas pričali da nadstrešnica nije rađena od 1964.god? I to zna se ko. Ili smo dementni, ili smatraju nas debilnim.

  2. Odgovorni projektant sam sa licencom za projektovanje i izvođenje, ali sam 3 godine u penziji. Ne znam da li se nešto promenilo u Zakonu, ali u moje vreme je bila OBAVEZNA Tehnička kontrola projekta od strane firme koja nije ni projektant, ni investitor ni izvođač radova. Vršioci Tehničke kontrole nose veliku odgovornost za ispravnost projekata. Ovde ih niko i ne proziva, niti ih pominje kao odgovorne.

  3. Ako je ovo tačno treba pohapsiti sve koji su umešani u ovu krađu.Zato su naši putevi 3 do 5.puta skuplji nego u državama gde se radi po zakonu.Ali nema toliko kapaciteta u zatvorima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.