Posle pada nadstrešnice u Novom Sadu koja je usmrtila sada već 15 ljudi, dok se dvoje još bore za život, niko od nadležnih nije izašao sa rezultatima istrage ni posle 18 dana, niti se zna kako istraga napreduje. Jedno od ključnih pitanja je koja je kompanija zapravo vršila nadzor nad radovima na samoj železničkoj stanici, budući da je posao nadzora za čitav projekat dobio konzorcijum šest firmi. Prema saznanjima Nove ekonomije, za železničku stanicu bila je nadležna francuska kompanija Ežis. Naša redakcija došla je u posed dela sporazuma o konzorcijumu, u kom je tabelarno navedena i raspodela nadležnosti među njegovim članicama. Uvidom u ova dokumenta koja objavljujemo, vidi se da je za nadzor nad arhitektonskim poslovima bio nadležan upravo Ežis.
Za nadzor radova na celom projektu bio je angažovan konzorcijum šest firmi.
Posao su radili AG institut, francuski Ežis, preduzetnik Slaviša Ilić, mađarski Vikoti i Utiber sa povezanom firmom Utiber Road Investment, ali Utiber je bio na čelu konzorcijuma.
U medijima je, inače, Utiber više puta označavan kao odgovoran za nadzor nad železničkom stanicom, budući da je ta kompanija bila na čelu konzorcijuma.
Ežis nije odgovorio na pitanja Nove ekonomije poslata još prošle nedelje u vezi ovog teksta.
Informaciju da je za nadzor na stanici bio odgovoran Ežis, a ne Utiber, prvi je objavio Insajder kao svoje saznanje, a sada Nova ekonomija objavljuje dokumenta koja potvrđuju da je za arhitektonski nadzor zaista bila određena ta francuska firma.
Kako se navodi u sporazumu o konzorcijumu, „svaka strana će biti pojedinačno i isključivo odgovorna za opseg usluga koje pruža i za sve povezane obaveze i aktivnosti iznete u ugovoru (sa investitorom, prim. ur.)“.
Obaveze pojedinačnih članova konzorcijuma izlistane su u Apendiksu 1 sporazuma „Opseg usluga i cene“.
Kako se navodi u tom dokumentu, nadzorni organ za arhitekturu (supervising engineer) je bio samo Ežis, baš kao što je Ežis pod brojem 1 označen i kao nadzorni organ za infrastrukturne objekte u službenim mestima. Dakle, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, Ežis je dao lica koja su pratila radove i vodila građevinski dnevnik i građevinsku knjigu.
Pod brojem 2 nadzor za infrastrukturne objekte je bio Utiber, a pod brojem 3 opet Ežis. Kako navodi izvor Nove ekonomije uključen u dešavanja povezana sa istragom nakon pada nadstrešnice, Ežis jeste bio nadzor nad radovima na Železničkoj stanici. On dodaje i da je označavanje nadzornih organa u Apendiksu vršeno u skladu sa redosledom deonica, što znači da je Ežis nadzirao radove na deonicama 1 i 3. Deonica 1 (Novi Sad – Vrbas, čvor Novi Sad) uključuje i Železničku stanicu Novi Sad.
Tabela iz Apendiksa Sporazuma o konzorcijumu sa podelom zaduženja među članicama
Ta francuska kompanija se za sada nije oglašavala ovim povodom, niti je odgovorila na upit Nove ekonomije. Ežis je inače u Srbiji najpoznatiji po tome što je jedna od tri ključne kompanije angažovane na projektu Beogradskog metroa, zadužena za studije i projektovanje.
Nakon nesreće u Novom Sadu, ministar građevinarstva Goran Vesićpodneo je ostavku, ali je naveo i da se ne oseća odgovornim za nesreću.
Šema nadzora na različitim deonicama pruge: Crvenim su obeležene relevantne pozicije koje je obavljao Ežis
Građani su u Srbiji organizovali više protesta zahtevajući da se slučaj rasvetli i optužujući vladajuće političare za korupciju u građevinskom sektoru za koju tvrde da je razlog nesreće.
Nadležne kompanije i dalje ćute, počev od Saobraćajnog instituta CIP, preko Infrastruktura železnice Srbije do konzorcijuma kineskih kompanija koje su zadužene za projekat modernizacije pruge od Beograda do Subotice, China Railway International Co. Ltd i China Communications Construction Company Ltd.
Preduzeće EXPO 2027 d.o.o. dodelilo je ugovor vredan 10 miliona dinara bez PDV-a (12 miliona sa PDV-om), dvema firmama za nabavku softverske platforme za regrutovanje i selekciju kadrova i podršku pri upravl...
Jedna od najpoznatijih zdravstvenih ustanova u Srbiji, Ginekološko-akušerska klinika “Narodni front”, biće izmeštena iz centra Beograda na Bežanijsku kosu. U urbanističkom projektu koji je stavljen na javni ...
Broj žrtava požara u domu za stara lica “Ivanović” u Barajevu porastao je na 11, pošto su od 20. januara od posledica povreda u bolnicama preminule tri korisnice tog doma.U požaru u Domu za smeštaj stari...
Evropska komisija je po prvi put usvojila juče listu od 47 strateških projekata za jačanje strateških sirovinskih kapaciteta Evropske unije (EU), što će zauzvrat ojačati evropski lanac vrednosti sirovina i ...
U trenutnim i te kako komplikovanim geopolitičkim okolnostima za Evropsku uniju, činjenica da se dva predvodnika EU institucija sastaju sa srpskim predsednikom govori o nivou zabrinutosti Unije....
Spoljna politika aktuelnog režima više je nego upitna. Niz godina unazad naprednjačka vlast dokazuje svetu i nama samima da je antidiplomatija – diplomatija. Reč je o potpunoj deprofesionalizovanoj državnoj službi u kojoj ljudi bez diplomat...
Blokada Brankovog mosta završena je u sredu u 18 časova, uz učešće prosvetnih radnika i studenata koji su se prethodno okupili na više lokacija u Beogradu. Saobraćaj...
Predlog da se ova tema uvrsti u raspravu podnele su grupe liberala i zelenih, a podržale socijaldemokrate i levica, dok su protiv bili Evropska narodna partija (EPP) i krajnje desne grupe, prenosi European Wester...
Slobodni Univerzitet u Nišu najoštrije je osudio "korišćenje primitivnog i uličarskog jezika od strane nosioca jedne od najviših političkih funikcija u...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost