Vesti iz zemlje

12.06.2023. 09:10

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Hrana u ugostiteljskim objektima poskupela 17 odsto, smeštaj još više

Foto: Pixabay

Hrana u ugostiteljskim objektima poskupela je 17 odsto u prvih pet meseci (januar-maj) uodnosu na isti mesec prošle godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statisitku. Cene prenoćišta su u odnosu na prošlu veće su za 20,1 odsto.

Ugostiteljske usluge su u periodu januar – maj u proseku su poskupele za 16,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Kada se radi o hrani, variva su poskupela 19,6 odsto, topla i hladna predjela 19 odsto, a salate 18,7 odsto.

Pečenja i jela po narudžbini u ugositeljskim objektima su skuplja za 18,1 odsto u odnosi na isti period 2022, a gotova jela 12,5 odsto.

Cene alkoholnih pića su u periodu januar- maj u odnosu na isti period prošle godine povećane u proseku za 13,4 odsto, a bezalkoholnih pića  15,1 odsto.

Indeksi cena ugostiteljskih usluga predstavljaju meru promene opšteg nivoa cena usluga u ugostiteljskim objektima.

Izveštajne jedinice su hoteli i restorani. Lista objekata obuhvata sve kategorije hotela i restorana.

Za svaku vrstu jela i pića prepisuju se cene iz cenovnika (u vreme ručka) koji važi na dan snimanja. Cene prenoćišta se prepisuju iz cenovnika na recepciji.

Istraživanjem je obuhvaćeno oko 40 vrsta ugostiteljskih usluga, jela, pića i prenoćišta. Cene se prate u 96 ugostiteljskih objekata na teritoriji Srbije.

*Tekst je ispravljen u 14.58  sa pojašnjenjem da se poskupljenja odnose na period januar-maj 2023 (u odnosu na isti period 2022). 

Ko nadzire cene trgovaca?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.