Infrastruktura železnice Srbije saopštila je da je obezbedila i instalirala dodatnu mernu opremu u železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, sa ciljem da se kontinuirano prati i proverava „kretanje“ ploče nad peronskim delom i njena stabilnost.
„Sva dosadašnja merenja i istraživanja pokazuju da je železnička stanica Beograd Centar bezbedna za korišćenje i funkcionisanje železničkog saobraćaja. Instaliranjem dodatne opreme za merenje pomeranja ploče nad peronskim delom i njene stabilnosti, Infrastruktura železnice Srbije dokazuje svoj profesionalan i odgovoran odnos prema putnicima i korisnicima usluga“, navelo je to preduzeće.
Iz Infrastruktura su napomenuli da su do sada u Prokopu na nosećim stubovima između koloseka bile stabilizovane reperne tačke, koje je u Prokopu ugradio saobraćajni institut CIP još 1997. godine.
Kako je navelo preduzeće, tokom geodetskog snimanja u stanici Beograd Centar izvršeno je snimanje na 44 repera i postavljeno ukupno 14 markera, a merenja se rade instrumentima koji sa visokom preciznošću obavljaju geodetsko snimanje u Prokopu, uz automatsku registraciju podataka i registrovana očitavanja do desetog dela milimetra.
„Takozvano nulto snimanje obavljeno je između petog i šestog koloseka 13. avgusta, a a između trećeg i četvrtog koloseka 14. avgusta ove godine. Planirana su dalja merenja između sedmog i osmog, odnosno devetog i desetog koloseka. U narednom periodu planirano je da ukupno bude ugrađeno ukupno 20 markera, odnosno na deset stubova po dva markera“, naveli su.
Nikezić: Infrastruktura železnice priznala da se ploča na Prokopu “kreće”, odmah zatvoriti Prokop
Infrastruktura železnice je današnjom objavom da je instalirala mernu opremu u Prokopu, „da prati i proverava „kretanje“ ploče nad peronskim delom“, potvrdila da nisu samo napukli stubovi, već se i ploča „kreće“, napominje potpredsednik Stranke slobode i pravde i narodni poslanik Dušan Nikezić.
Kako je rekao, Infrastrutkura navodi da „dokazuju svoj profesionalan i odgovoran odnos prema putnicima i korisnicima usluga“, ali i da je „taj profesionalan i odgovoran odnos prema putnicima ste već dokazali 1. novembra, kada je 16 ljudi poginulo, nakon koruptivne rekonstrukcije stanice u Novom Sadu“.
Nikezić apeluje da se odmah zatvori stanica Prokop za putnike i zaposlene, jer je, kako kaže, „u još jednom koruptivnom dilu na istoj toj ploči“, dozvoljeno firmi bliskoj vlasti da izgradi 76.551 metara kvadratnih, iako je statički predviđeno da ploča može da drži samo 14.000 metara kvadratnih.
Inženjer Edin Drljo o stanju stanice Prokop: U obilasku železničke stanice sa ekipom Nove ekonomije