Srbija

12.12.2024. 17:26

Autor: Dunja Marić

„Izvođač je izvršio radove neophodne za bezbedno kretanje putnika“: Dopis kineskih firmi Železnici pre pada nadstrešnice

Nova ekonomija / Paola Felix Meza

Srbija

12.12.2024. 17:26

Kineske kompanije kao izvođači radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, tvrdile su u junu, neposredno pre otvaranja rekonstruisane stanice, prilikom predaje zahteva za primopredaju krila B, da su „završili radove neophodne za bezbedno kretanje putnika“. Ovo je kasnije potvrdila i komisija koju je formirala „Infrastruktura železnice Srbije“.

Ovo se navodi u dokumentaciji koja je objavljena danas, posle niza protesta i studentskih blokada u Srbiji, dan nakon što je to najavio predsednik Aleksandar Vučić.

U jednom od više desetina dokumenata, koliko ih je u trenutku pisanja ovog teksta objavljeno, a koji je upućen Infrastrukturi železnice Srbije i firmi koja je vršila nadzor, Utiberu, izvođač radova, konzorcijum kineskih kompanija CRIC i CCCC, navodi da je „završio radove koji su neophodni za bezbedno kretanje putnika u vestibilu (predvorju stanice, prim. ur.) krila B stanične zgrade Novi Sad„.

Kineske kompanije podnele su zahtev „Infrastrukturi železnice“ za interni prijem, nakon kog je predviđeno omogućavanje putnicima da koriste vestibil. U vestibil se ulazilo kroz glavni ulaz, prolaskom ispod nadstrešnice.

„S obzirom da je prebacivanje putnika u vestibil krila B uslov za početak radova na parternom uređenju ispod krila A, najljubaznije molimo Nadzornog organa za potvrdu da se može izvršiti interni prijem i Investitora da interni prijem izvrši najkasnije do petka, 14.06.2024, kako dinamika izvođenja radova za stanicu Novi Sad ne bi bila ugrožena“, navodi se u dokumentu koji je potpisao Ći Fengžan, predstavnik Konzorcijma CRIC & CCCC.

Dokument je poslat 11. juna.

Formirana komisija, utvrđeni nedostaci „manje prirode“

Infrastruktura železnice Srbije i Utiber, kao investitor i nadzor, odobrili su zahtev za interni prijem krila B.

Infrastruktura je donela rešenje o formiranju komisije za interni prijem krila B. Komisiju čine Luka Božić (Sektor za investicije, predsednik komisije), Aleksandar Kostić (Sektor za infesticije, zamenik predsednika), Veselin Simović (šef Sekcije Novi Sad), Zoran Šćepanović (pomoćnik šefa deonice ETP Novi Sad), Žarko Simović (Srbijavoz) i Predrag Predojević (Srbijavoz).

Komisija koju je formirala Infrastruktura obavila je 14. juna pregled vestibila krila B, ispred kog je bila nadstrešnica koja se obrušila 1. novembra, i tom prilikom je utvrdila da su utvrđeni nedostaci „manje prirode“ i da je rok za njihovo otklanjanje sedam dana.

Kineske kompanije saopštile su potom da su nedostaci otklonjeni. Dostavile su i spisak izvršenih radova. Ni u zamerkama Komisije ni u kasnijem spisku izvršenih radova nigde se ne spominje nadstrešnica.

Podsećamo, na Železničkoj stanici Novi Sad 1. novembra se srušila betonska nadstrešnica iznad glavnog ulaza. Četrnaest ljudi je poginulo na mestu, a još jedna je podlegla povredama u bolnici. Otvorena je istraga, a ministri Goran Vesić i Tomislav Momirović podneli su ostavke.

Zbog tragedije je organizovan niz protesta na kojima se traži procesuiranje odgovornih za tragediju u Novom Sadu.

Dokumenta otkrivaju: Cena pruge Novi Sad – Kelebija uvećana za 87 miliona dolara

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentari(6)

  1. A šta je rekla Komisija za tehnički pregled nakon što su kinezi završilo svoj deo posla? To je suština, poštovanje propisanih procedura a ne SISTEM REKLA KAZALA(napisala nije napisala.

  2. Ko je potpisao projekat je valjda najbitnike jer se rafi po porojektu!? Valjda se to zna pa kazits i gde je taj neko ili neki zavrsio fakultet i za koji period!

  3. Jel kaže Gazda da mu je Kinez rekao da ako se okrivi bilo koji kinez iki kineska firma nema vise investicija?

  4. Nigde u svetu, osim Srbije, i S.Koreje, predsednik države ne dobija-prisvaja istražnu dokumentaciju i snimke nadzornih kamera, pa i naplatne rampe, pre Suda i Tužilaštva!

  5. Onaj ko je radio i onaj ko je nadgledao radove i onaj ko je proverio svu dokumentaciju o rekonstrukciju treba da budu odgovorni za nesreću.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.