Studiju interakcije podzemnih voda i infrastrukture na trasi druge linije i druge faze prve linije beogradskog metroa izradiće Institut za vodoprivedu „Jaroslav Černi“.
Tom Inistitutu je u postupku javne nabavke dodeljen ugovor vredan 80,4 miliona dinara (sa PDV-om).
JKP „Beogradski metro i voz“ je (zajedno sa Sekretarijatom za javni prevoz) krajem godine raspisao javnu nabavku usluge „izrada studije interakcije podzemnih voda i infrastrukture metro linije 2 i druge faze linije 1“.
U tehničkoj specifikaciji je navedeno da je opšti cilj studije da se na osnovu tehničkih rešenja iz idejnog projekta i dosadašnjih geoloških i hidrogeoloških istraživanja definiše režim podzemnih voda na traženom području.
Kvalitetne informacije u vezi sa režimom podzemnih voda i njihovom interakcijom sa infrastrukturom poslužiće kao podloga za izradu tehničke dokumentacije za više faza projektovanja.
Zadatak izabranog privrednog subjekta je, između ostalog, da analizira kakav će uticaj izgradnja metroa da ima na prirodni režim podzemnih voda – duž trase tunela i u zoni stanica.
Jedan od ciljava studije je i da se dobiju elementi koji su neophodni da bi se koncipirala zaštita objekata (metro stanica, tunelskih deonica) od podzemnih voda.
Za beogradski metro do sada dato 3,5 miliona evra
Studija se odnosi na drugu fazu izgradnje linije 1 metroa: od lansirne šahte Кaraburma do okna broj 15 – Bajdina, u dužini od 5,9 kilometara. Na toj deonici će biti izgrađeno šest stanica i tri okna za ventilaciju i evakuaciju.
Liniju 2 beogradskog metroa kreće se od stanice Depo Bežanija do stanice Mirijevo 2, u dužini od 23,9 kilometara i na njoj će biti izgrađeno 26 stanica i 15 okana.
Rok za izradu studije je, kako se vidi u javnom pozivu, oko godinu dana (360 dana).
Inistitut „Jaroslav Černi“ je sredinom 2021. godine dobio posao izrade studije interakcije linije 1 beogradskog metroa (prva faza) i podzemnih voda. Vrednost tog ugovora bila je oko 52,7 miliona dinara, sa PDV-om.
Prva faza linije 1 obuhvata deo od stanice Železnik do stanice Karaburma, na kojoj će biti izgrađeno 16 stanica, pisalo je u tadašnjoj specifikaciji.
Potpisan ugovor o prodaji Instituta “Jaroslav Černi”
Ne samo da je pravi, nego je izvesno da ce biti ona „prava“…u skladu sa zahtevima vlasnika!