Srbija

07.04.2022. 15:42

Nevena Petaković

Autor: Nova Ekonomija

JKP Beogradski metro i voz traži firmu za snimanje stanja na trasama metroa

Pixabay

Srbija

07.04.2022. 15:42

JКP „Beogradski metro i voz“  traži firmu za snimanje postojećeg stanja objekata i inženjerskih konstrukcija koji se nalaze na trasi druge faze linije 1 metroa, kao i na trasi linije 2 beogradskog metroa.  Potrebno je utvrditi postojeće stanje objekata kako bi se identifikovalo koliko su osetljivi na buduću gradnju stanica, infrastrukture i tunelskih deonica. 

Druga faza Linije 1 metroa obuhvata deonicu od stanice „Ada Huja“ do terminusa za Liniju 1 u Mirijevu. Linija 2 beogradskog metroa pruža se od stanice „Mirijevo“ do depoa Bežanija. 

Drugu fazu Linije 1 čini duboka podzemna deonica od stanice „Ada Huja“ do terminusa u Mirijevu, koja će se izvoditi mašinskom tehnologijom gradnje, odnosno „TBM“-om, piše u dokumentaciji.

Linija 2 izvodiće se takođe mašinski na delu od stanice „Mirijevo“ do prilaza depou Bežanija, odnosno do stanice „Marka Čelebonovića“, nakon čega će se graditi u otvorenom iskopu, metodom „Cut&Cover“.

„Beogradski metro i voz“ je raspisao javnu nabavku pod nazivom „snimanje postojećeg stanja enterijera, eksterijera zgrada i inženjerskih konstrukcija, druge faze linije 1 i linije 2 beogradskog metroa“ . 

Kako se navodi u projektnom zadatku, tokom izgradnje infrastrukture metroa „očekivano je da će se stvoriti deformacije tla i vibracije koje će uticati na okolne zgrade i inženjerske objekte. Za prateće konstrukcije i podzemne stanice metroa će biti potreban veliki obim radova na iskopavanju u gustom gradskom području, piše.  

„Predmet studije je inspekcija postojećeg stanja objekata u okviru geotehničke zone uticaja druge faze Linije 1 i Linije 2 metroa, u cilju utvrđivanja svojstvene osetljivosti objekata i njihove ranjivosti od uticaja izgradnje metro infrastrukture“, piše u dokumentaciji o javnoj nabavci. 

Koga će sve metro zaobići?

Nakon definisanja trase druge faze metro Linije 1 i Linije 2, kao i pozicija metro stanica, projektant Ežis rejl definisao je „Geotehničku zonu uticaja“ za obe linije, kao i spisak objekata u okviru ove zone koji su predmet inspekcije eksterijera u cilju ocenjivanja njihovog postojećeg stanja.

Na osnovu procene postojećeg stanja zgrada i inženjerskih objekata odrediće se njihova svojstvena osetljivost od uticaja izgradnje tunelskih deonica, stanica i prateće infrastrukture metroa. 

Raspisan tender za procenu potencijalne štete na zgradama duž trase metroa

Od ponuđača se, između ostalog,  zahteva da poseduje iskustvo u vršenju građevinskog veštačenja objekata, konkretno da je u prethodne tri godine učestvovao u poslovima pružanja usluga građevinskog veštačenja objekata na najmanje 300 objekata. 

Rok za podnošenje ponuda je 29. april. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.