JКP „Beogradski metro i voz“ traži firmu za snimanje postojećeg stanja objekata i inženjerskih konstrukcija koji se nalaze na trasi druge faze linije 1 metroa, kao i na trasi linije 2 beogradskog metroa. Potrebno je utvrditi postojeće stanje objekata kako bi se identifikovalo koliko su osetljivi na buduću gradnju stanica, infrastrukture i tunelskih deonica.
Druga faza Linije 1 metroa obuhvata deonicu od stanice „Ada Huja“ do terminusa za Liniju 1 u Mirijevu. Linija 2 beogradskog metroa pruža se od stanice „Mirijevo“ do depoa Bežanija.
Drugu fazu Linije 1 čini duboka podzemna deonica od stanice „Ada Huja“ do terminusa u Mirijevu, koja će se izvoditi mašinskom tehnologijom gradnje, odnosno „TBM“-om, piše u dokumentaciji.
Linija 2 izvodiće se takođe mašinski na delu od stanice „Mirijevo“ do prilaza depou Bežanija, odnosno do stanice „Marka Čelebonovića“, nakon čega će se graditi u otvorenom iskopu, metodom „Cut&Cover“.
„Beogradski metro i voz“ je raspisao javnu nabavku pod nazivom „snimanje postojećeg stanja enterijera, eksterijera zgrada i inženjerskih konstrukcija, druge faze linije 1 i linije 2 beogradskog metroa“ .
Kako se navodi u projektnom zadatku, tokom izgradnje infrastrukture metroa „očekivano je da će se stvoriti deformacije tla i vibracije koje će uticati na okolne zgrade i inženjerske objekte. Za prateće konstrukcije i podzemne stanice metroa će biti potreban veliki obim radova na iskopavanju u gustom gradskom području, piše.
„Predmet studije je inspekcija postojećeg stanja objekata u okviru geotehničke zone uticaja druge faze Linije 1 i Linije 2 metroa, u cilju utvrđivanja svojstvene osetljivosti objekata i njihove ranjivosti od uticaja izgradnje metro infrastrukture“, piše u dokumentaciji o javnoj nabavci.
Koga će sve metro zaobići?
Nakon definisanja trase druge faze metro Linije 1 i Linije 2, kao i pozicija metro stanica, projektant Ežis rejl definisao je „Geotehničku zonu uticaja“ za obe linije, kao i spisak objekata u okviru ove zone koji su predmet inspekcije eksterijera u cilju ocenjivanja njihovog postojećeg stanja.
Na osnovu procene postojećeg stanja zgrada i inženjerskih objekata odrediće se njihova svojstvena osetljivost od uticaja izgradnje tunelskih deonica, stanica i prateće infrastrukture metroa.
Raspisan tender za procenu potencijalne štete na zgradama duž trase metroa
Od ponuđača se, između ostalog, zahteva da poseduje iskustvo u vršenju građevinskog veštačenja objekata, konkretno da je u prethodne tri godine učestvovao u poslovima pružanja usluga građevinskog veštačenja objekata na najmanje 300 objekata.
Rok za podnošenje ponuda je 29. april.