Srbija

14.05.2020. 10:36

Novosti, Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Južnokorejska fabrika za proizvodnju kablova stiže u Smederevsku Palanku

Pixabay

Srbija

14.05.2020. 10:36

U narednih mesec dana trebalo bi da počne izgradnja južnokorejske fabrike za proizvodnju kablova u industrijskoj zoni Guberaš u Smederevskoj Palanci, pišu Večernje novosti. Reč je o investiciji grupacije „Kjungšin“, odnosno jedne od njenih kompanija „Kjungšin kejbl“. 

Kako se navodi u saopštenju Opštine Smederevska Palanka, sa kojom je ova grupacija potpisala Memorandum o saradnji, investicija je vredna blizu 20 miliona evra. Očekuje se da naredne godine zaposli od 700 do 1000 radnika. 

Međutim, za sada nije poznato da li će ta kompanija od države dobiti i subvencije za otvaranje novih radnih mesta, ali se može pretpostaviti da hoće jer je to uobičajena praksa.

Nova ekonomija je više puta ukazivala na upitnost subvencionisanja ovakvih industrija koje imaju jako malo dodatu vrednost za srpsku privredu. Reč je o kompanijama sa radno intenzivnim tehnologijama, niskom produktivnošću rada, što znači i da radnici imaju niske zarade, najčešće oko minimalca. Takođe, vrlo malo domaćih kooperanata je vezano za ove firme. 

Polovina radnih mesta sa stranim firmama gde je zarada oko minimalca

Kablovi, koje će proizvoditi ova kompanija namenjeni su automobilskoj indstriji, dok će jedan od proizvoda biti komponente za električne baterije.

Predsednik Opštine Nikola Vučen, najvaljuje da bi izgradnja nove fabrike trebalo bi da počne najkasnije do 15. juna.

Kao razlog za odabranu lokaciju, navedene su dobre logističke pozicije i infrastruktura industrijske zone i naglašava se da je to najveća investicija u toj opštini posle duže od decenije.

Inače, „Kjungšin kejbl“ posluje sa kompanijama „Hjundai“, „Kija motors“, „Volvo“, „Folksvagen“. Na njenom sajtu piše da ima svoje fabrike u Poljskoj, Kini, Južnoj Koreji, Sjedinjenim Državama, kao i u Meksiku. Dodaje se da im je glavna poslovna oblast proširena na proizvodnju auto-delova za visokonaponska i niskonaponska električna vozila. 

Do sada joj je glavno tržište bilo u Koreji i Kini. Od 2018. godine počelo je poslovanje u Evropi. To je, kako je poručeno, bio i jedan od glavnia razloga zašto želi da napravi čvorište za Evropu u Srbiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.