Veliko delo još većeg čoveka
Umro je Mihailo Miša Crnobrnja, profesor emeritus, višegodišnji predsednik Evropskog pokreta u Srbiji, urednik Bele knjige Saveta stranih investitora, diplomata i još mnogo toga. Bio je i kolumnista Nove ...
Crna Gora je u problemima zbog kredita koji je uzela od kineske Eksim banke za izgradnju autoputa od Bara do graničnog prelaza Boljare, koji gradi kineska firma CRBC, a opozicija je nedavno pokrenula ovo pitanje u parlamentu.
Poslanik opozicionog Demokratskog fronta u skupštini Crne Gore Nebojša Medojević upozorio je da izgradnja autoputa Bar-Boljare kasni, i upitao kako će zadužena crnogorska država otplatiti kredit.
„Garancija ovog kredita je država Crna Gora i njena imovina a kineske kompanije mogle bi tražiti da budu vlasnik objekta koji su gradile“, kazao je Medojević, a prenose lokalni mediji.
Kredit koji je Crna Gora uzela od kineske Eksim banke predstavlja značajno opterećenje za privredu te zemlje, čiji javni dug je prošle godine iznosio 80 odsto BDP-a.
Pogledajte kako idu radovi na deonici:
MMF je upozorio Podgoricu da ne sme više da se zadužuje radi otplate kineskog kredita za izgradnju autoputa, koji se u medijima pominje kao „autoput za nigde“. Prošle godine jedan neimenovani EU zvaničnik rekao je za Rojters da se ne zna kako će uopšte Crna Gora otplatiti ovaj kredit.
Do sada je na konstrukciji mostova, odnosno na pozicijama stubova i temelja završeno oko 96 odsto radova, dok je na rasponskim konstrukcijama završeno oko 54 odsto radova.
Kompaniji China Road and Bridge Corporation, CRBC, isplaćeno je 30,7 miliona evra u prva četiri meseca 2019. godine, a za celu godinu planira se isplata 210 miliona.
Srbija se takođe zadužuje kod Eksim banke radi izgradnje infrastrukturnih projekata, za koje su angažovane firme iz Kine.
Za izgradnju deonice Obrenovac-Ljig na Koridoru 11 Srbija se zadužila 301 milion evra, za deonicu autoputa od Preljine do Požege 396 miliona evra, a za obnovu pruge Novi Sad-Subotica-Kelebija oko 880 miliona evra.
Grejs period za kredite za prugu Novi Sad-Subotica-Kelebija i deonicu Preljina-Požega je pet godina, što znači da će Srbija početi da ih vraća 2024. godine.
Rok otplate za oba kredita je 15 godina, dok godišnja kamata za prvi kredit iznosi dva, a za drugi kredit tri odsto.
PROČITAJTE JOŠ:
Deonica Obrenovac-Ljig košta 7 miliona evra po kilometru
Pruga Novi Sad-Kelebija koštaće skoro 11 miliona evra po kilometru
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Umro je Mihailo Miša Crnobrnja, profesor emeritus, višegodišnji predsednik Evropskog pokreta u Srbiji, urednik Bele knjige Saveta stranih investitora, diplomata i još mnogo toga. Bio je i kolumnista Nove ...
Svi zainteresovani inovatori koji žele da osvoje StarTech grant do 50.000 evra dobili su još nekoliko dana, do 15. maja, da se prijave za stručnu podršku u pripremi aplikacije za konkurs. Datum za podnošenje...
Obveznici godišnjeg poreza na dohodak građana za 2023. godinu su u obavezi da podnesu poresku prijavu i plate godišnji porez na dohodak građana najkasnije 15. maja ove godine. Podnošenje poreske prijave ...
Cene ugostiteljskih usluga u Srbiji u aprilu ove godine bile su u proseku skuplje za deset odsto u odnosu na april 2023. godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS). Posmatrajući pojedina...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE