Brojne američke institucije i kompanije sa Tviter prisustvom, uključujući Belu kuću i Njujork tajms, odbijaju da plate 1.000 dolara mesečno kako bi zadržali kvačicu za verifikaciju na toj društvenoj mreži, piše Axios.
Kvačica na nalozima na toj društvenoj mreži služila je kao verifikacija za potvrdu identiteta novinskih kuća, političara i poznatih ličnosti.
Tviter, koji je sada u vlasništvu Ilona Maska, predstavio je plan koji preduzećima i organizacijama naplaćuje osnovnu vrednost od 1.000 dolara mesečno da ostanu verifikovani na platformi: zlatne značke bi bile za brendove i kompanije, a sive za državne institucije.
Nekoliko kompanija je stavilo do znanja da ne planiraju da plate ovakve „kvačice“.
„Ne planiramo da plaćamo mesečnu naknadu za kvačicu za naše kompanijske naloge na Tviteru“, rekao je portparol Njujork tajmsa Čarli Štatlander u saopštenju.
On je dodao i da verovatno najuticajniji medij u SAD neće plaćati naknadu za Twitter Blue, verifikaciju za lične naloge novinara, osim u retkim slučajevima kada bi taj status bio od suštinskog značaja za potrebe izveštavanja.
„U budućnosti, kvačica će jednostavno značiti da plaćate beneficije kao što su duži tvitovi i manje oglasa“, napisala je u internoj belešci upućenoj osoblju Anita Kumar, viši urednik standarda i etike u novinskoj kompaniji Politico.
U internom dopisu je osoblju tog portala poručeno i da im Politico neće plaćati pretplatu za Tvitter Blue, a da svakako mogu da se pretplate o svom trošku.
Glavna urednica Los Anđeles tajmsa Sara Jasin napisala je u dopisu osoblju redakcije da vlasnik tog medija neće plaćati pretplate na Twitter Blue niti verifikaciju naloga same organizacije, prema kopiji dopisa koja je podeljena sa Axiosom.
„Još uvek je nejasno da li postoji realna vrednost u tome, osim što smo svi mi identifikovani kao zaposleni u Los Anđeles tajmsu“, rekla je Jasin.
Tviter od aprila ukida stare plave kvačice
Društvena mreža Tviter će 1. aprila 2023. početi da uklanja stare plave kvačice, putem kojih su pojedinačni korisnici verifikovali svoj identitet. Razlog je što su te stare oznake navodno podeljene selektivno i mimo propisa, na način koji je prema mišljenju nove uprave besmislen, saopšteno je ranije.
Pre nego što je Mask preuzeo Tviter, kompanija je koristila kvačice da potvrdi da su neki nalozi aktivni, autentični ili značajni. Verifikovane oznake su podeljene besplatno.
Danas korisnici Tvitera mogu da kupe plave verifikacije putem pretplate na Tvitter Blue za osam dolara mesečno (prijave za iOS i Android koštaće 11 dolara mesečno, zbog troškova posrednika).
Postoje i druge boje i „značke“ koje mogu da se kupe i da se označi da li je nalog poslovni ili državni.
Tviter je saopštio da kupovina kvačice korisnicima daje pristup funkcijama za pretplatnike, poput manjeg broja oglasa na njihovom tajmlajnu (timeline), kao i rangiranja po prioritetima u razgovorima na toj društvenoj mreži.