Srbija

09.07.2024. 13:33

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Mesečno se proda pola miliona karata za prevoz manje od kad je ukinut Busplus, tvrdi Nikola Jovanović

Foto: Nova ekonomija/Čedomir Savković

Srbija

09.07.2024. 13:33

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović izjavio je danas da su podaci Državne revizorske institucije potvrdili da je novi sistem naplate karata u javnom prevozu omanuo, jer je doneo 1,7 milijardi dinara manje u budžet Beograda prošle godine. On je naveo i da nisu tačni navodi da se prodaje više karata, već se prodaje pola miliona manje karata mesečno.

„Ovo je samo vrh ledenog brega, istovremeno je formirano ‘fantomsko’ preduzeće Naplata prevozne usluge Beograd koje ove godine košta Beograđane 1,2 milijarde dinara i ima 250 zaposlenih“, rekao je Jovanović na konferenciji za medije ispred Skupštine grada Beograda.

On navodi i da je, prema informacijama kojima raspolaže, za informativne table, odnosno displeje na stajalištima gradskog prevoza, iz gradskog budžeta plaćeno 29 miliona evra, a da o tome niko nije rekao ni reč. Taj posao je kako kaže, urađen bez tendera.

Jovanović je rekao i da Grad iz budžeta isplaćuje 14 miliona evra za novu opremu firmi Bus logic iz Požarevca, za opremu koja je zamenila opremu firme Kentkart.

„Tih 14 miliona evra nije obelodanjeno, nije raspisan nikakav tender, a da bude ironija veća ta oprema ne radi“, rekao je on.

„Moj prvi zahtev gradonačelniku je da odgovori da li su ove cifre tačne, zašto oprema ne radi, zašto su ove pare date bez tendera i ko će za to odgovarati“, rekao je Jovanović.

On je naglasio da nema ništa lično protiv gradonačelnika, da nema nikakav lični interes, niti animozitet.

„Tu smo da nadziremo rad gradske vlasti, da predlažemo rešenja i naš stav je da za svaku laž koji on kaže o nama, mi ćemo da kažemo po jednu istinu o njemu“, rekao je on.

Predsednik sindikata „Centar – GSP Beograd“ Ivan Banković rekao je da trenutno na delu imamo uništavanje javnog prevoza Beograda i sumnjive tendere kroz privatizaciju profitabilnih autobuskih linija.

„Kada je Aleksandar Šapić postao gradonačelnik Beograda, 2022. godine, GSP je imao oko 700 autobusa u saobraćaju, sada će ih imati manje od 400. Tu razliku od 300 autobusa ćemo platiti svi mi građani Beograda, a neko će imati veliku korist od toga što GSP izbacuje iz posla, a ubacuje privatne prevoznike“, ocenio je Banković.

On je podsetio da je samo na jednom tenderu, u junu, zaključen ugovor sa kompanijom Strela iz Obrenovca po ceni od 54 milijardi dinara bez PDV-a na deset godina.

„Ono što su precizni podaci je da je samo na tome Beograd izgubio 20 milijardi dinara na period od 10 godina, odnosno 17 miliona evra – toliko nas košta više privatni prevoznik, samo po ovom jednom ugovoru, u odnosu na naše gradsko saobraćajno preduzeće“, rekao je Banković.

Banković je dodao da je u petak raspisan još jedan tender gde će još više linija i vozila biti oduzeto GSP-u i dato privatnim prevoznicima i da se već pojavljuju informacije ko će biti nosilac tog posla.

„Svi građani su čuli za liniju 511, upravo onaj prevoznik koji ima najviše vozila na toj liniji, koji nije ni osnovne obaveze izvršavao, kome su se palili autobusi, otpadala vrata, upravo taj prevoznik (će dobiti posao). Imam dva pitanja za gradonačelnika Beograda, prvo je da nam objasni kako su sumnjivi privatni prevoznici bolji i jeftiniji od GSP-a i da li je tačno da će nosilac novog posla biti firma C&LC Grup koja se dovodi u vezu sa biznismenima veoma bogate biografije, da li će oni biti nosilac posla i prevoziti Beograđane u narednih deset godina“, upitao je Banković.

Predsednik sindikata „Pravda – GSP Beograd“ Zoran Stefanović je poručio da su nekoliko dana pred ovu konferenciju dobili od ljudi koji su bliski gradonačelniku Šapiću informacije kako se i šta dešava u Gradu.

„Javno postavljam pitanje Šapiću da li je od privatnih prevoznika tražio reket da bi mogli da dobiju ugovor sa gradom, da li im je traženo 30.000 evra po svakom zglobnom autobusu 25.000 po svakom soku, po 20.000 za svaki minibus koji bi bio angažovan po ugovoru sa Beogradom“, pitao je Stefanović.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.