Srbija

01.11.2021. 11:20

Večernje novosti, Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Metro linija do Ibarske magistrale gradiće se tek za deset godina

Trasa beogradskog metroa ipak će biti izmenjena pa će jedan krak ići i prema Vidikovcu, Ceraku, Labudovom i Petlovom brdu, prenose Večernje novosti. Do 2030. godine, većinski sistem prevoza u Beogradu biće šinski, a izgradnja tog kraka k...

Foto: Pixabay

Srbija

01.11.2021. 11:20

Trasa beogradskog metroa ipak će biti izmenjena pa će jedan krak ići i prema Vidikovcu, Ceraku, Labudovom i Petlovom brdu, prenose Večernje novosti. Do 2030. godine, većinski sistem prevoza u Beogradu biće šinski, a izgradnja tog kraka koji ide do Ibarske magistrale biće moguća tek od 2030. godine, kada se završe prve planirane linije.

„Prihvaćena je primedba grupe građana. U plan je ušla ta trasa koja neće biti urađena o ovoj fazi, već je ostavljena mogućnost da se taj potez radi u budućnosti„, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

On je istakao da bi bilo dobro da u tom projektu učestvuju predstavnici Građevinskog fakulteta, koji su nedavno odustali od realizacije i razvoja projekta Beogradskog metroa koji je zasnovan na trenutnom nacrtu Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.

„Sami su doneli odluku da više ne učestvuju. Tu odluku poštujem i nadam se da niko neće trpeti nikakve reprekusije zbog toga. Mislim da je to toliko veliki nacionalni projekat da bi bilo dobro da i oni učestvuju. Vrata će im uvek biti otvorena, ima vremena da promene mišljenje“, naveo je Vesić.

Dekan Građevinskog fakulteta, Vladan Кuzmanović istakao je (ranije) da Grad Beograd uopšte i nije nadležan za objekte poput metroa, odnosno da je prekršen član 133. Zakona o planiranju i izgradnji, po kome posao projektovanja i izgradnje metroa (već od nivoa Generalnog projekta sa prethodnom studijom opravdanosti) mora da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Odbijene sve primedbe Građevinskog fakulteta na projekat beogradskog metroa
Građevinski fakultet neće učestvovati u daljem razvoju projekta Beogradski metro

Stručnjaci sa Građevinskog fakulteta ocenili su da treba zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta beogradskog metroa, ažurirati sve ulazne podatke i pristupiti izradi inoviranovog Generalnog projekta i Nacrta plana, u koji će biti uključene sve domaće relevantne naučne i stručne institucije.

Predstavnici Urbanističkog zavoda odbili su kao neosnovane sve primedbe Građevinskog fakulteta na trenutni plan razvoja beogradskog metroa. Taj fakultet naveo je da su primedbe odbijene bez pravih argumenata i ocenjene kao neosnovane jer se odnose „na ulazne podatke za izradu Plana“.

Udruženje „Po meri Metro“ letos je pokrenulo peticiju u kojoj se zahtevalo da trasa prve linije beogradskog metroa pokrije železničku stanicu Beograd Centar (Prokop) i Klinički centar Srbije (KCS), ali je taj predlog prvo odbijen, a posle toga najavljen za neku kasniju, treću fazu. Ipak, prihvaćeno je ono što su i oni takođe zahtevali da linija metroa ide do Ibarske magistrale.

Prva faza izgradnje beogradskog metroa trebalo bi da bude završena 2028. godine, a druga do 2030. Prva linija je duga 21,1 kilometar i ima 21 stanicu od Makiša do Mirijeva. Druga linija ima isto toliko stanica i pruža se od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 kilometra.

METRO MOŽDA I DO VIDIKOVCA I CERAKA; PROKOP IZOSTAVLJEN ZBOG „NEDOVOLJNO ISTRAŽIVANJA“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.