Ljudima je primamljiv koncept rada u prvoj digitalnoj i online banci u regionu. Mešavina IT-a i bankarstva nas u velikoj meri izdvaja od ostalih banaka i privlači ljude koji žele da naprave nešto novo i ostave svoj trag na sličan način kao što je to Mobi Banka uradila, kaže za Novu ekonomiju Maja Manojlović Anđelković, vd direktora ljudskih resursa Mobi Banke (na slici).
„Kod nas imate priliku da radite sa pionirima i inovatorima digitalnog bankarstva koji su postavili temelje za izdavanje više od 100.000 potpuno online keš kredita, nečega što je donedavno mnogima delovalo neizvodljivo.
Tu je naravno i širok dijapazon benefita koje pružamo zaposlenima. Privatno medicinsko osiguranje, godišnji regres, plaćena rekreacija, sredstva za rad od kuće, 25 dana godišnjeg odmora i brojne povlastice za roditelje. Ali najbitnije od svega, nudimo izuzetno prijateljsku, stimulativnu i opuštenu atmosferu za rad, koja ne sagoreva ljude“.
Foto: Nova ekonomija/Paola Felix Meza
Kakvi su vam planovi za zapošljavanje u ovoj godini?
Nastavljamo ekspanziju, a imajući u vidu da smo digitalna banka, fokus je u najvećoj meri na IT segmentu koji je stub naše banke.
Mnoge stvari kojima se bavimo su i dalje veoma nove i za njih ne postoje udžbenici. Zato su nam uvek potrebni kreativni ljudi sa vizijom, imajući u vidu da se naš biznis model zasniva na inovativnim digitalnim rešenjima koja olakšavaju živote ljudima. Zato nam je prioritet nalaženje kandidata koji dele naše vrednosti.
Iako su nam planovi pre svega usmereni na osnaživanje IT timova, takođe širimo mrežu kreditnih savetnika i brojnih drugih pozicija kako bismo obezbedili što bolje iskustvo za korisnike.
Možete li nam reći nešto više o kreditnim savetnicima: kakva znanja, veštine i obrazovanje naročito vrednujete u njihovom odabiru?
Oni su finansijski stručnjaci koji su svakodnevno u kontaktu sa korisnicima, kako bi naše proizvode i usluge učinili dostupnim i prilagođenim svima. Trenutno imamo 40 savetnika širom Srbije, a planiramo da ih do kraja godine bude gotovo 50.
Ideja od samog početka je da kreditni savetnici ne budu prodavci, već tačka kontakta i poverenja sa korisnicima. To poverenje je izgrađeno edukacijom o korišćenju našeg tekućeg računa, radu aplikacije, kreditnoj ponudi, ali i dobrim savetima o ličnim finansijama.
Kreditni savetnici su korisnicima uvek na raspolaganju i kontaktom licem u lice stvaraju bliskiji odnos koji nije uvek moguć preko call centra ili ekspoziture. Samim tim, za tu poziciju tražimo ljude koji su prvenstveno ekonomski eksperti, ali takođe imaju dozu empatije i strpljenja, koja je potrebna za ovakvu vrstu rada.
Mobi Banka pruža u potpunosti onlajn i mobilne bankarske usluge. Treba li lični manjak digitalnih veština i znanja da obeshrabri kandidate?
Osnovna digitalna pismenost i poznavanje MS Office paketa programa je danas neophodna ne samo za rad, već i za svakodnevicu i lični život. Zato sticanje digitalne pismenosti treba posmatrati kao priliku da sebi olakšate život, a ne kao nešto sa čim treba da se borite. Mi istovremeno ozbiljno shvatamo svoju ulogu u povećanju opšte digitalne pismenosti društva. U 2021. godini smo zajedno sa Telenorom kreditirali kupovinu više od 220.000 mobilnih telefona na rate bez kamate, što je svakako podsticaj digitalizaciji.
Takođe aktivno radimo na povećanju broja korisnika eUprave. Zasad jedino kod Mobi Banka savetnika, pored Pošte i državnih organa, možete da preuzmete parametre za registrovanje na eUpravu, koje smo izdali za više od 1.200 građana. Uz ove parametre možete preko eUprave da aplicirate za dozvolu, dokumenta ili upišete dete u vrtić bez čekanja na šalterima.
Za sam rad u banci svakako ne morate da budete stručni za svaki program na tržištu. Imamo zaista veliki broj kolega koji su eksperti u svojim branšama i uvek voljni da vam pomognu da savladate neki softver i unapredite svoje veštine. U Mobi Banci svakako nikada nije dosadno. Zbog pandemije smo zaposlenima omogućili pristup online platformama za učenje i drugim vrlo efikasnim sredstvima e-obuke.
Kako ste se kao kompanija prilagodili perspektivama novih generacija, pogotovu u pandemiji?
Nešto što verujem da nas čini privlačnim mestom za mlade je to što smo kao organizacija prilično neformalni, posebno za banku. Ne gušimo ljude rigoroznim normama ponašanja i pravilima oblačenja. Pravila naravno postoje, ali suštinski je dozvoljeno sve što je u granicama pristojnosti. Verujem da posebno mladi to umeju da prepoznaju i cene.
Što se tiče pandemije, prelazak na rad od kuće nam je protekao skoro bezbolno zahvaljujući sjajnim kolegama u IT-u, postojećoj infrastrukturi i poverenju među zaposlenima, koje smo gradili godinama. Na rad od kuće smo se vrlo brzo prilagodili, a kada smo videli koliko nam to svima prija, odlučili smo da nastavimo sa hibridnim modelom u kome pola vremena radimo od kuće a pola iz kancelarije. Kao dodatnu meru, rasporedili smo radni prostor tako da ostavimo i više nego dovoljno mesta za poštovanje fizičke distance. Neka radna mesta su fiksna a neka fleksibilna, sve u cilju stvaranja prijatne radne sredine u kojoj su zaposleni bezbedni. Do sada se pokazalo da to odgovara svima iz različitih razloga, od uštede vremena do bolje organizacije privatnih i poslovnih aktivnosti.