Srbija

01.03.2022. 09:28

Mobi Banka

Autor: Nova Ekonomija

Naši bankari nikome ne troše vreme

U ovoj godini nastavljamo ekspanziju, fokus je u najvećoj meri na IT segmentu koji je stub naše banke. Uvek su nam potrebni kreativni ljudi sa vizijom, imajući u vidu da se naš biznis model zasniva na inovativnim digitalnim reš...

Mobi Banka

Srbija

01.03.2022. 09:28

U ovoj godini nastavljamo ekspanziju, fokus je u najvećoj meri na IT segmentu koji je stub naše banke. Uvek su nam potrebni kreativni ljudi sa vizijom, imajući u vidu da se naš biznis model zasniva na inovativnim digitalnim rešenjima

Trend u domaćem bankarstvu je zatvaranje filijala i radnih mesta. U Mobi Banci je međutim obrnuto. Prošle godine ste imali vrlo dinamičan rast broja novozaposlenih. Čime ste ih privukli? 

Ljudima je pre svega primamljiv koncept rada u prvoj digitalnoj i online banci u regionu. Mešavina IT-a i bankarstva nas u velikoj meri izdvaja od ostalih banaka i privlači ljude koji žele da naprave nešto novo i ostave svoj trag na sličan način kao što je to Mobi Banka uradila. 

Kod nas imate priliku da radite sa pionirima i inovatorima digitalnog bankarstva koji su postavili temelje za izdavanje više od 100.000 potpuno online keš kredita, nečega što je donedavno mnogima delovalo neizvodljivo.  

Tu je naravno i širok dijapazon benefita koje pružamo zaposlenima. Privatno medicinsko osiguranje, godišnji regres, plaćena rekreacija, sredstva za rad od kuće, 25 dana godišnjeg odmora i brojne povlastice za roditelje. Ali najbitnije od svega, nudimo izuzetno prijateljsku, stimulativnu i opuštenu atmosferu za rad, koja ne sagoreva ljude.  

Maja Manojlović Anđelković, v. d. direktora ljudskih resursa Mobi Banke

Kakvi su vam planovi za zapošljavanje u ovoj godini? 

Nastavljamo ekspanziju, a imajući u vidu da smo digitalna banka, fokus je u najvećoj meri na IT segmentu koji je stub naše banke. 

Mnoge stvari kojima se bavimo su i dalje veoma nove i za njih ne postoje udžbenici. Zato su nam uvek potrebni kreativni ljudi sa vizijom, imajući u vidu da se naš biznis model zasniva na inovativnim digitalnim rešenjima koja olakšavaju živote ljudima. Zato nam je prioritet nalaženje kandidata koji dele naše vrednosti.  

Iako su nam planovi pre svega usmereni na osnaživanje IT timova, takođe širimo mrežu kreditnih savetnika i brojnih drugih pozicija kako bismo obezbedili što bolje iskustvo za korisnike. 

Možete li nam reći nešto više o kreditnim savetnicima: kakva znanja, veštine i obrazovanje naročito vrednujete u njihovom odabiru? 

Oni su finansijski stručnjaci koji su svakodnevno u kontaktu sa korisnicima, kako bi naše proizvode i usluge učinili dostupnim i prilagođenim svima. Trenutno imamo 40 savetnika širom Srbije, a planiramo da ih do kraja godine bude gotovo 50. 

Ideja od samog početka je da kreditni savetnici ne budu prodavci, već tačka kontakta i poverenja sa korisnicima. To poverenje je izgrađeno edukacijom o korišćenju našeg tekućeg računa, radu aplikacije, kreditnoj ponudi, ali i dobrim savetima o ličnim finansijama. 

Kreditni savetnici su korisnicima uvek na raspolaganju i kontaktom licem u lice stvaraju bliskiji odnos koji nije uvek moguć preko call centra ili ekspoziture. Samim tim, za tu poziciju tražimo ljude koji su prvenstveno ekonomski eksperti, ali takođe imaju dozu empatije i strpljenja, koja je potrebna za ovakvu vrstu rada. 

Kako ste se kao kompanija prilagodili perspektivama novih generacija, pogotovu u pandemiji?

Nešto što verujem da nas čini privlačnim mestom za mlade je to što smo kao organizacija prilično neformalni, posebno za banku. Ne gušimo ljude rigoroznim normama ponašanja i pravilima oblačenja. Pravila naravno postoje, ali suštinski je dozvoljeno sve što je u granicama pristojnosti. Verujem da posebno mladi to umeju da prepoznaju i cene.

Što se tiče pandemije, prelazak na rad od kuće nam je protekao skoro bezbolno zahvaljujući sjajnim kolegama u IT-u, postojećoj infrastrukturi i poverenju među zaposlenima, koje smo gradili godinama. Na rad od kuće smo se vrlo brzo prilagodili, a kada smo videli koliko nam to svima prija, odlučili smo da nastavimo sa hibridnim modelom u kome pola vremena radimo od kuće a pola iz kancelarije. Kao dodatnu meru, rasporedili smo radni prostor tako da ostavimo i više nego dovoljno mesta za poštovanje fizičke distance. Neka radna mesta su fiksna a neka fleksibilna, sve u cilju stvaranja prijatne radne sredine u kojoj su zaposleni bezbedni. Do sada se pokazalo da to odgovara svima iz različitih razloga, od uštede vremena do bolje organizacije privatnih i poslovnih aktivnosti.

ZA POZICIJU KREDITNOG SAVETNIKA TRAŽIMO EKONOMSKE STRUČNJAKE, ALI STRPLJIVE I SA RAZVIJENOM EMPATIJOM

Mobi Banka pruža u potpunosti onlajn i mobilne bankarske usluge. Treba li lični manjak digitalnih veština i znanja da obeshrabri kandidate?  

Osnovna digitalna pismenost i poznavanje MS Office paketa programa je danas neophodna ne samo za rad, već i za svakodnevicu i lični život. Zato sticanje digitalne pismenosti treba posmatrati kao priliku da sebi olakšate život, a ne kao nešto sa čim treba da se borite. Mi istovremeno ozbiljno shvatamo svoju ulogu u povećanju opšte digitalne pismenosti društva. U 2021. godini smo zajedno sa Telenorom kreditirali kupovinu više od 220.000 mobilnih telefona na rate bez kamate, što je svakako podsticaj digitalizaciji. 

Takođe aktivno radimo na povećanju broja korisnika eUprave. Zasad jedino kod Mobi Banka savetnika, pored Pošte i državnih organa, možete da preuzmete parametre za registrovanje na eUpravu, koje smo izdali za više od 1.200 građana. Uz ove parametre možete preko eUprave da aplicirate za dozvolu, dokumenta ili upišete dete u vrtić bez čekanja na šalterima.  

Za sam rad u banci svakako ne morate da budete stručni za svaki program na tržištu. Imamo zaista veliki broj kolega koji su eksperti u svojim branšama i uvek voljni da vam pomognu da savladate neki softver i unapredite svoje veštine. U Mobi Banci svakako nikada nije dosadno. Zbog pandemije smo zaposlenima omogućili pristup online platformama za učenje i drugim vrlo efikasnim sredstvima e-obuke. 

Šta su, po vama, top tri zdrave employer branding prakse na kojima insistirate?

Najbitnije je da imate jasnu viziju svrhe vaše organizacije, zato što je to prvi princip iz kog proizlaze svi drugi. Naša vizija je stvaranje bankarstva koje je humano, jednostavno i ne traći dragoceno vreme nepotrebnom birokratijom i formalnostima. Na tome smo izgradili naš brend, i trudimo se da iste principe primenjujemo na HR prakse. 

Takođe, kultura kompanije treba da zablista kroz brend i postane njegov centralni deo koji se ogleda u svemu što radite; od načina na koji se zaposleni ponašaju, do nameštaja u kancelariji i reči koje koristite u marketinškim materijalima. 

I na kraju, proces zapošljavanja treba da odražava brend. Nešto vrlo bitno što mnogi zaboravljaju je da aplikanti treba da dobiju odgovor na svoju prijavu. Ako se predstavljate kao dinamična kompanija, a zatim vam treba par meseci da odgovorite kandidatima, postoji šansa da više neće biti zainteresovani da rade za vas ili će u međuvremenu naći drugi posao. U Mobi Banci  dajemo sve od sebe da kandidate tretiramo sa poštovanjem, bez obzira na to da li su prošli selekciju ili ne. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.