Srbija

15.05.2017. 15:42

NE

Autor: Nova Ekonomija

NBS: Izveštaj o sektoru osiguranja prikazuje pozitivne efekte primene novih propisa

Srbija

15.05.2017. 15:42

Narodna banka Srbije objavila je Izveštaj o sektoru osiguranja za 2016. godinu, koji obuhvata podatke o finansijskom stanju i stabilnosti tržišta, ali i supervizijskim aktivnostima i njihovim efektima. 

U toku 2016. godine okončan je obiman i kompleksan posao usklađivanja poslovanja svih tržišnih učesnika sa Zakonom o osiguranju donetim krajem 2014. godine, kao i podzakonskim aktima tog zakona donetim u prvoj polovini 2015. godine. 

„Može se oceniti da je željeni rezultat stvaranja modernizovanog, stabilnog i potrebama građana naklonjenijeg tržišta osiguranja, u potpunosti ostvaren. Postupak usklađivanja sa novim regulatornim okvirom zahtevao je od društava za osiguranje i reosiguranje temeljne reforme interne organizacije, načina rada, odnosa prema klijentima, ali i zadovoljavanje čitavog niza kvantitativnih kriterijuma u finansijskom poslovanju“, navodi se u saoapštenju NBS. 

Tržište osiguranja je, kako navode, danas dobro kapitalizovano, sa izgrađenim kvalitetnim mehanizmima upravljanja rizicima, likvidno, solventno i profitabilno, a ispunjava i sve pojedinačne standarde koje su propisi utvrdili, sledeći najbolju evropsku praksu.

Narodna banka Srbije razvila je i nove mehanizme nadzora osiguranja, koji su orijentisani na odnos sa klijentima u najširem smislu reči.

Pravo predugovornog informisanja, koje su utvrdili novi propisi, omogućava svakom potencijalnom klijentu da pre zaključenja ugovora o osiguranju sagleda sve elemente od značaja za donošenje takve odluke.

„Intencija Narodne banke Srbije je da se ova obaveza društava za osiguranje dosledno sprovodi i kontinuirano unapređuje, posebno kada su u pitanju kolektivna osiguranja i slični oblici u kojima ne postoji direktan kontakt sa osiguranim licem“, stoji u saopštenju. 

Interne procedure i mehanizme za rešavanje odštetnih zahteva, društva za osiguranje dovode na više nivoe, a supervizor svoje aktivnosti usmerava i na osnovu podataka o broju i učestalosti prigovora koje klijenti upućuju samim društvima.

Iako supervizija osiguranja ne rešava pojedinačne prigovore, već to može da čini samo funkcija zaštite korisnika, opisana supervizijska delovanja najbolja su prevencija i garancija većeg kvaliteta usluga osiguranja. 

Dodatno, radili smo i na kreiranju mehanizama za podizanje nivoa kompetencija i kontinuiranu edukaciju lica koja obavljaju poslove posredovanja i zastupanja u osiguranju, kao i na transparentnosti informacija, zahvaljujući kojoj se danas, putem javnih registara Narodne banke Srbije, mogu dobiti sve željene informacije o učesnicima na tržištu osiguranja.

Društveno odgovorna supervizija osiguranja kakvu smo izgradili, sve svoje aktivnosti prožima jednim osnovnim ciljem – da njeni rezultati budu vidljivi u različitim aspektima svakodnevnog života ljudi. 

Takvi rezultati su ostvareni najpre na polju dobrovoljnosti i svrsishodnosti osiguranja, koju smo postigli eliminisanjem pojava kao što su naplata osiguranja uz autobuske karte ili prinudno dodavanje stavke osiguranja na račune komunalnih usluga. 

Pravo izbora klijenta ostaje neprikosnoveno, a dužnost učesnika na strani ponude i dalje će biti da obezbede lako razumljive usluge osiguranja, prilagođene potrebama građana i privrednih subjekata, odnosno puno ostvarivanje prava po osnovu osiguranja od strane osiguranika, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica.

 Narodna banka Srbije nastaviće da vodi nadzor nad obavljanjem delatnosti osiguranja ovako definisanim pravcem i u budućem periodu, zaključuje se u saopštenju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.