Vesti iz zemlje

16.06.2016. 10:02

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Nejasni kriterijumi po kojima će biti otpuštani radnici iz Železnica

Između 2.500 i 3.000 radnika do kraja godine moraće da ode iz Železnica, najavljuje ministarka saobraćaja i obećava – uz otpremnine i socijalni program. O visini otpremnina pregovaraće se tokom leta, a sindikati nisu saglasni sa prvim predlogom ministarstva. Strahuju da će teret otpuštanja biti na radnicima izvršnih službi, dok će adminstracija biti pošteđena.

Da li je ovo poslednji voz za odlazak prekobrojnih iz Železnica Srbije? Do kraja godine između 2.500 i 3.000 radnika. Ipak, resorna ministarka uverava – niko neće ostati praznih ruku.

„Niko neće iz Železnice otići dok se jasno ne bude definisao socijalni program“, poručuje ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u tehničkoj vladi Zorana Mihajlović.

„Sistematizacijom su definisane potrebe Železnice, ali niko bez socijalnog programa i dogovora neće otići iz preduzeća. Model koji se koristi u Železnicama biće model za druga javna preduzeća“, navodi resorna ministarka.

O finansijskom delu tog modela još se pregovara sa pet sindikata Železnice. Predlog minstarstva je da otpremnine budu u skladu sa Zakonom o radu – trećina bruto plate po godini staža plus pedeset odsto tog iznosa. Sindikati to ne prihvataju i traže da otpremnine budu iste za sve.

Imamo zaposlene koji rade najteže poslove i imaju najniže koeficijente i njihova otpremnina bi bila 150 -160 evra po godini staža, a dok bi neko sa većim koeficijentom imao i 300 i preko 300, ističe predsednik Saveza sindikata železničara Milan Veljković.

Muči ih i to što se, kažu, zatvaraju stanice i obustavlja železnički saobraćaj, i pitaju ko će biti među 3.000 otpuštenih radnika.

Bojimo se, u ono što smo mi imali uvid, da je u velikoj većini administracija ostala, a da se akcenat stavio na radnike izvršne službe, tvrdi Veljković.

Hoće li se železnica odreći železničara, ima li jasne kriterijume, u preduzeću ne odgovaraju.

O detaljima sistematizacije kao ni o ostalim navodima ministarke Zorane Mihajlović u Železnicama Srbije nisu želeli da govore. Jedini komentar koji je RTS dobio iz ovog preduzeća je da se danas neće oglašavati.

O Železnici se oglasio MMF – ohrabreni su postignutim rezultatima i poručuju da mogu biti dobar model za reformu ostalih javnih preduzeća. Upravo aranžman sa MMF-om o javnim preduzećima i garantuje da će najavljena otpuštanja morati da budu sprovedena, uveravaju ekonomisti.

„Ovo je sada faza strukturnih reformi, prošli smo fazu budžeta na fazi restrikcija, na bazi smanjenja plata penzija i restrikcija, a sada je neopodno naći uporišta trajne i održive racionalizacije“, kaže ekonomista Miladin Kovačević.

U trajnu racionalizaciju spada i vraćanje dugova. Za tu namenu ministarka Zorana Mihajlović najavljuje prodaju viška imovine sva tri preduzeća Železnice u vrednosti od 13 milijardi dinara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. PSIHOANALITICAR ERICH FROMM KAZE U KNJIZI – IMATI ILI BITI – DA JE VRIJEDNOST DEMOKRATIJE U TOME STO JE U NJOJ ZIVOT ZANIMLJIV. I TO DEMOKRATIJE GDJE GRADJANIN NIJE PASIVNI PROMATRAC ,VEC AKTIVAN SUDIONIK. PROJEKAT RIO TINTA JE KOLIKO ZNAM MOGAO DOBITI ZELENO SVJETLO ILI BITI ODBACEN SAMO ODLUKOM GRADJANA NA REFERENDUMU, A NE PARTIKULARNIM INTERESIMA I PRITISCIMA BILO KOGA.. ZASTO JE DOBRO ZIVJETI U SVICARSKOJ. NE ZATO STO SU TAMO BANKE, DOBRI SIREVI, VRHUNSKI SATOVI I VRHUNSKE COKOLADE NEGO STO GRADJANI REFERENDUMOM MALTENE SVAKI MJESEC KROJE ZIVOT ZAJEDNICE., A TIME SE UJEDNO I OBRAZUJU O SVIM PITANJIMA.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.