Komisija za zaštitu konkurencije nije dobila inicijative u vezi povrede konkurencije a koje bi se odnosile na maloprodajne lance prehrambenih proizvoda, kazali su u Komisiji za Novu ekonomiju povodom vrtoglavog rasta cena koji traje duže od godinu dana.
Na pitanje da li je Komisija samoinicijativno razmatrala ogroman skok cena prehrambenih namirnica i ispitivala mogućnost ograničenja, narušavanja ili sprečavanja konkurencije u trgovinskim lancima, kažu da Komisija upravo sprovodi sektorsku analizu stanja konkurencije tržišta izabranih prehrambenih proizvoda.
„Kako tržišta nekoliko izabranih prehrambenih proizvoda obuhvataju proizvođače, prerađivače, uvoznike, trgovinu na veliko i trgovinu na malo i samim tim veliki broj učesnika na tržištu, neophodno je vreme za prikupljanje podataka kao i njihovu analizu kako bi se ocenilo stanje konkurencije i odnosi učesnika na tim tržištima“, kažu u ovoj instituciji.
Kako navode, u ovom trenutku ne mogu da prejudiciraju vreme okončanja analize, jer to zavisi od niza faktora, kao što je brzina dostavljanja podataka, eventualna dodatna pojašnjenja od učesnika itd.
Podsećamo, međugodišnja inflacija u martu ove godine iznosila je 16,2 odsto.
U odnosu na mart 2022. godine, cene hrane i bezalkoholnih pića porasle su za 25,4%. Prema tumačenju Narodne banke Srbije (NBS), u pitanju su pre svega prenošenje visokih troškovnih pritisaka iz prethodnog perioda, kao i negativnih efekata prošlogodišnje suše u Srbiji i u većem delu Evrope.
Nova ekonomija duže od godinu dana prati cene odabranih proizvoda i beleži poskupljenja.
Cene od februara 2022. do marta 2023.Nova ekonomija
Reprezentativni prosvetni sindikati zatražili su od poslaničkih grupa u Skupštini Srbije da ulože amandmane na Predlog zakona o državnom budžetu za 2025. godinu kako bi se sproveo protokol Vlade i sindikata ...
NextSilicon, pionir u oblasti inovacija high performance computing-a (HPC), lansirao je Maverick-2, prvi inteligentni računarski akcelerator na svetu. Ova tehnologija je dizajnirana da omogući vrhunske perfo...
Ključ uspešnog poslovanja nalazi se u internet oglašavanju koje već godinama predstavlja sinonim za razvoj brenda i usluge. Ako Vaš biznis nije vidljiv na internetu, onda je vreme da izgradite svoj imidž u o...
Rudnik Lece u strečaju biće 25. novembra oglašen na prodaju kao pravno lice, a prodaja je zakazana za 27. decembar ove godine, piše Forbs Srbija.Prema pisanju Forbsa, procenjena vrednost ostaje ista kao ...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok