Komisija za zaštitu konkurencije nije dobila inicijative u vezi povrede konkurencije a koje bi se odnosile na maloprodajne lance prehrambenih proizvoda, kazali su u Komisiji za Novu ekonomiju povodom vrtoglavog rasta cena koji traje duže od godinu dana.
Na pitanje da li je Komisija samoinicijativno razmatrala ogroman skok cena prehrambenih namirnica i ispitivala mogućnost ograničenja, narušavanja ili sprečavanja konkurencije u trgovinskim lancima, kažu da Komisija upravo sprovodi sektorsku analizu stanja konkurencije tržišta izabranih prehrambenih proizvoda.
„Kako tržišta nekoliko izabranih prehrambenih proizvoda obuhvataju proizvođače, prerađivače, uvoznike, trgovinu na veliko i trgovinu na malo i samim tim veliki broj učesnika na tržištu, neophodno je vreme za prikupljanje podataka kao i njihovu analizu kako bi se ocenilo stanje konkurencije i odnosi učesnika na tim tržištima“, kažu u ovoj instituciji.
Kako navode, u ovom trenutku ne mogu da prejudiciraju vreme okončanja analize, jer to zavisi od niza faktora, kao što je brzina dostavljanja podataka, eventualna dodatna pojašnjenja od učesnika itd.
Podsećamo, međugodišnja inflacija u martu ove godine iznosila je 16,2 odsto.
U odnosu na mart 2022. godine, cene hrane i bezalkoholnih pića porasle su za 25,4%. Prema tumačenju Narodne banke Srbije (NBS), u pitanju su pre svega prenošenje visokih troškovnih pritisaka iz prethodnog perioda, kao i negativnih efekata prošlogodišnje suše u Srbiji i u većem delu Evrope.
Nova ekonomija duže od godinu dana prati cene odabranih proizvoda i beleži poskupljenja.
Cene od februara 2022. do marta 2023.Nova ekonomija
"Firma se pokreće kada pomislimo da možemo – bitno je nemati strah i naći odgovarajuću podršku u drugima", kaže Milica Ličina, preduzetnica i biznis mentorka, gošća najnovijeg potkasta Nove ekonomije "Samo d...
Porizvođači kažu da su smanjili nabavku sirovina iz državnih šuma, dok je sa druge strane količina sirovine koju su Srbijašume isporučile peletarima blago povećana. Šta se u međuvremenu desilo?
Baby Food Factory, vodeća domaća kompanija u proizvodnji zdrave hrane za sve generacije, sklopila je, kroz brend Nutrino Lab, partnerstvo sa najmasovnijim sportskim događajem u Srbiji, Beogradskim maratonom....
Privredno društvo EXPO 2027. d.o.o. raspisalo je javnu nabavku putem koje traži konsultantske usluge za "organizaciju i realizaciju" projekta specijalizovane izložbe EXPO 2027. Njihov angažman bi trebao da t...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok