JKP „Beogradski metro i voz“ raspisao je tendere za stručni nadzor i tehničku kontrolu izrade elaborata koji je potreban za izgradnju prve linije beogradskog metroa.
Elaborat će raditi firma koju „Beograski metro i voz“ izabere na tenderu koji je prethodno ovo javno preduzeće raspisalo. Ta kompanija biće zadužena i da izvrši nova geološka istraživanja na delu trase prve linije metroa.
Deonica prve faze Linije 1 beogradskog metroa, od stanice Pančevački most, a uključujući i stanicu Karaburma, gradiće se TBM-om (mašina za bušenje tunela), pa je stoga potrebno sprovesti nova geološka istraživanja u tom delu.
Iako su istraživanja na deonici prve faze Linije 1 izvršena u 2021. godini, u međuvremenu je došlo do promene „tehnologije gradnje na jednom delu trase“, povećana je dubina tunela, pa je zato potrebno produbiti geološko-geotehnička istraživanja, naveo je ranije Beogradski metro i voz.
Nabavku elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od stanice Pančevački most (isključivo) do kraja prve faze linije 1 ovo javno preduzeće je raspisalo početkom avgusta.
Sada, u odvojenim tenderima, traži firme koje će izvršiti stručni nadzor i tehničku kontrolu tog elaborata.
Metro će biti dublje ukopan, pa su potrebna nova geo-istraživanja
Stručni nadzor je, kako piše u tenderu, potreban i nad terenskim istražnim radovima i nad labarotorijskim ispativanjima koji se sprovode u cilju izrade elaborata.
Stručni nadzor, između ostalog, treba da kontorliše da li se terenski radovi i laboratorijska ispitivanja izvode prema projektu geoloških istraživanja, da proverava kvalitet i kvantitet svih radova, kontroliše i overava količinau izvedenih terenskih istražnih radova i daje potrebna uputstva izvođaču radova.
Javna nabavka za stručni nadzor je raspisana počekom seprembra, a rok za dostavljanje ponuda je 16. spetembar.
Tender i za tehničku kontrolu
Drugi tender odnosi se na tehničku kontrolu elaborata.
Posao tehničke kontrole je da se proveri međusobna usklađenost elaborata i geotehničkih projektnih izveštaja sa podlogama i izvrši kontrola rezultata inženjerskogeoloških-geotehničkih istraživanja i proračuna, kaže Beogradski metro i voz.
Od privrednog subjekta koji će raditi tehničku kontorolu se traži da je u prethodne tri godine izvršio najmanje tri tehničke kontrole inženjersko-geoloških ili geotehničkih elaborata za izgradnju ili rekonstrukciju ili sanaciju saobraćajnih infrastruktirnih objekata u urbanim sredinama.
Dodatno se traži, da od tih objekata najmanje tri budu sa minimalnom dubinom ukopavanja većom od 15 metara, a najmanje dva sa minimalnom dubinom ukopavanja većom od 25 metara.
Dalje je neophodno i da je najmanje jedan geotehnički elaborat tretirao objekat koji se gradi u čvrstoj stenskoj masi, piše u uslovima za odabir privrednog subjekta za posao tehničke kontrole.
Firma treba i da je radila najmanje jednu tehničku kontrolu ili izradila najmanje jedan geotehnički elaborat za potrebe izgradnje saobraćajnih tunela čija je ukupna dužina minimum dva kilometra.
Ponuđači koji su zainteresovani za posao tehničke kontrole mogu se javiti na tender do 23. septembra.
Metro mora biti dublje ukopan
Javno preduzeće „Beogradski metro i voz“ oglasio je početkom avgusta nabavku elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od stanice Pančevački most (isključivo) do kraja prve faze linije 1.
Nova istraživanja su koncipirana tako da se istražni radovi izvedu na mestima gde to nije urađeno u prethodnoj fazi, a posebno da se obuhvati veća dubina, zbog povećanja dubine ukopavanja tunela i objekata metro stanice Karaburma i lansirni šaht za dve TBM mašine, objašnjavalo se u dokumentaciji.
U toku 2021. godine izvršena su detaljna inženjerskogeološka-geotehnička istraživanja i urađen je elaborat o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje prve faze Linije 1 beogradskog metroa, za potrebe izrade Idejnog projekta kompletne prve faze Linije 1.
Međutim u trenutku izrade dokumentacije, na premetnoj deonici Linije 1 bila je predviđena izgradnja tunela plitko ispod površine terena („Cut&Cover“ tehnologija).
Kao posledica promene dubine tunela i objekata, neophodno je da se prodube geološko-geotehnički istražni radova na tom delu trase, što uslovljava i izradu novog elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od stanice Pančevački most do kraja prve faze Linije 1.